Author |
Topic |
|
Monster
Member
268 Posts |
Posted - 2006/12/22 : 20:40:54
|
Hej,
Har efter många turer insett att jag föredrar (högtalare) med "karaktär" alá JBL.
Vilka högtalare idag (oberoende märke)! har en liknande ljudkaraktär, om man inte vill gå på en äldre model.
Mvh Jonas |
|
miaber
Member
1345 Posts |
|
olof
Harry-vinnare 2004
800 Posts |
Posted - 2006/12/23 : 00:56:49
|
Håller med, tycker du om JBL! soundet så satsa på ett par nya. Jag kan inte komma på en enda högtalare jag hört som väckt så mycket känslor och låtit på det sättet de nya Array högtalarna gör. Det som spelas under demon är verkligen imponerande och roligt att lyssna på. Spelar jag för mig känt matrial tycker jag de låter lite onaturliga men främst gravt färgade och distade i övre mellanregistret. Jag stör mig även på den extrema riktverkan högtalaren har(det är som ett par sunkiga hörlurar) och att den saknar tryck i sista oktaven. Ändå känns de på nått sätt som en kanonhögtalar...tror inte du hittar något liknande, det finns helt enkelt bara ett orginal |
Edited by - olof on 2006/12/23 01:04:43 |
|
|
Digger
Member
304 Posts |
Posted - 2006/12/23 : 11:18:02
|
Annars så kan du hålla utkik efter ett par begagnade. Efter mycket letande så hittade jag min drömhögtalare i Danmark, ett par JBL XPL 200 i nyskick med omkonade basar. Ända sedan jag läste tidningeng Hifi och Musik nr. 5 från -90 där dom testades, så har det liksom varit en dröm att få äga ett par. Allt annat utom dom har jag uppgraderat jämt och ständigt, men dessa högtalare kommer jag att behålla tills jag om inte dör, så i alla fall tills jag blir döv. |
|
|
Monster
Member
268 Posts |
Posted - 2006/12/23 : 16:59:22
|
Tackar för svaren!
Har ägt ett par L112 somjag svär att jag sålde! Sedan är jag sugen på ett par (dom som kallas dolly Patton), men tycker att dom ligger dyrt i pris om man tittar på ålder etc.
Mvh Jonas |
|
|
Digger
Member
304 Posts |
Posted - 2006/12/24 : 14:32:14
|
Håll utkik på de Danska sidorna. Det finns mycket JBL i Danmark, Hifiklubben sålde dom tidigare där. Har själv hittat och köpt mycket godis därifrån. Vet ju inte var du bor, men som Skåning så är det nära och bra. |
|
|
Monster
Member
268 Posts |
Posted - 2006/12/25 : 21:05:52
|
Hehe,
Nyinflyttad till Luleå så det kan bli några mil
vh Jonas |
|
|