HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 JBL TLX-8 och TLX-20
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2006/12/21 :  09:41:22  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Hej,
Jag undrar om någon här nångång lyssnat på JBL TLX-8 eller TLX-20 och vad ni tycker om dom?

Det är ju gamla och billiga högtalare, men jag funderar på att köpa ett par för att använda till lite allehanda projekt. Hur är ljudet i dom egentligen, antar att det är ganska mycket "hängmattekurva"? Vill ju gärna använda dom till fester och liknande men det får exempelvis inte vara alltför vass och jobbig diskant.

Är dom prisvärda att köpa begagnade för ca 500-1000kr paret?

Peter A
Member

73 Posts

Posted - 2006/12/23 :  19:14:28  Show Profile Send Peter A a Private Message
Jag ägde nyligen ett par men gav bort dom till kompisens grabb. Visst är det lite hängmatta men värre har jag nog hört. Vet att diskanterna är lite känsliga på dom så man kan inte bränna hur mycket som helst men till lite testing och slänghögtalare tycker jag att dom funkar bra. Mer än en femhundring ska du inte betala eftersom de dyker upp på blocket då och då för denna summa. Finns ett par nu om jag inte minns fel...

Peter Afzelius
Go to Top of Page

Peter A
Member

73 Posts

Posted - 2006/12/23 :  19:15:02  Show Profile Send Peter A a Private Message
Glömde skriva att det var TLX-8 jag hade...

Peter Afzelius
Go to Top of Page

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2006/12/25 :  17:43:55  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Låter rätt bra, funderar på att bygga nånslags bänk av dom, ha dom liggandes.. rätt kul att kunna få riktigt mycket ljud nångång. Speciellt till fester eller att ha dom i sommarstugan.
Jag tror det blir ett par Infinity SM-255 istället som jag köper. Eller så köper jag både och :)
Tack för svaret!
Go to Top of Page

Altair
Member

79 Posts

Posted - 2006/12/25 :  18:21:25  Show Profile  Visit Altair's Homepage Send Altair a Private Message
Ska åka och kolla på ett par för 600. Blir perfekt att måla om och ha som TV-bänk till sovrummet kanske.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000