HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 What a day
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/20 :  19:15:36  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Vissa dagar är inte som dom andra, ni kännar säker igen dom vart man skulle ha stannat hemma i sin seng. Men sådan en dag har det inte varit i dag.

I går kväll fik jag en uppringning av min arbetsgivare, på det jobbet där jag bara har ca. 10 timmar i månaden. Han ville att jag skulle kontakta hans kompis..... Han stod och skulle ha tag i en person mera till sit företag.... Inom IT. Så honom har jag pratat med i dag Vi skall se om vi hinnar med interview i mellandagarna eller en av dom första i Januar. Rigtigt bra tycker jag, kunne vära bra med ett jobb så mam kommer ut av detta "har ingan pengar" trasket.

I går kväll fik jag kontakt till en kille i Danmark, han ville sälja sin Nikkor 18-55 Kit-optik för endast 350;- optikken är endast testat, till dagligen använder han sin Sigma 18-125mm. Så jag har varit och "posta" pengar till honom i dag och har faxat kvitto till honom, så kanske han redan har hunnit skicka den i dag Man kan jo diskutera vad man skall med den, men jag har bara ner till 28mm i dag i min 28-70mm och det blivar jo till 42mm, dom 18mm blivar till 27mm hvilket är en acceptabel vidvinkel.... i alla fall till 350,- spänn

Som någon av er kanske vet om så håller jag på att installera SlimServer och rippa mina CD'er till servern, men i nat tog platsen slut.... ja där var 5Gb kvar, inte mycket med tanke på att jag då bara hadde hunnit med 1/3 av mina CD'er... Men lite titten här och där i skåp, garage och källaren, nu fik jag installerat 100Gb mera till musik, 50Gb mera till foto, samt en fläkt mera, reorganiserat servern lite så det hele ligger enkelt och lite mera logisk än före.

Det var sista skolldagen för pöjken i dag, så han hadde en kompis med hem från skolan i dag och avtalen blev att han skulle äta här.... Då fik jag kör till vår lilla "kiosk" och handla lite till maten, med mig fik jag lappen från JME vart min SqueezeBox är bestält från, men killen som har bestält den är inta av den snabba typen.... Då hadde den redan ståt hämma hos pappa, men den blev först skickat från JME i går, och enligt posten kolinummer, körte den fortfarende runt i en lastbil i Malmö Well well, jag stack lappen i fickan och när jag betalade frågade jag om inte hun vill kolla koli-nummert, jo jo.... Den var där.

Nu skall jag ha fixat maten klar och när ungerne är lagt till att sova, då skall jag installera Squeezebox

Alt i alt, en ganska bra dag



Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/12/20 :  19:18:33  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
LoL

Rip i bloggartagen

Hoppas du får jobbet

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/20 :  20:54:25  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Jag tro inte jag kunne hålla en blog körande mera än 10-14 dagar, jag behövar något mera än ett blant papper Jag är klart mera till dialogen.

Jag hoppas att jobbat är tilräckligt spändande så att jag vill jobba där


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2006/12/20 20:57:16
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/12/20 :  20:58:03  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Gott o höra att du har haft en bra dag..

För min dag har varit kass..
Lagom trött så ger man sig av för att inskaffa lite kläder inför julen.
Tar fel avfart så jag hamnar inte där jag vill vara.
Traslar mig fram till rätt ställe men ändå kommer ändå fel.
Ska försöka vända men hamnar bland massa taxi o färdtjänstbilar.
Ska trasla mig förbi en fördtjänstbuss men glider ner från trotoarkanten o skrapar upp nästan hela sidan på min bil...
6250:- i självrisk Blev en attans dyr tröja


Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2006/12/20 20:59:23
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/20 :  21:10:39  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Ej ej, inte bra när det är bilen som går sönder, typisk så koster det "skjortan" och så är man ofta illa tvungen att få det fixat så man kan komma på jobb igen i en fart. Jag hoppas dom nästa dagarna bliver bettre för dig.


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/20 :  21:52:15  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Ja, då var barnen (pöjken + en kompis) lagt i seng.... inta att dom sovar för det

Så nu är det voksen tid, dax att installera sin nya Squeezebox ...... Men men men vart är den digitala slad jag vet att jag har någon stans.... Nu får vi se, inte kommer den jo att spela utan


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/12/20 :  22:01:59  Show Profile Send f95toli a Private Message
Här i London har det varit en mindre bra tag, vädermässigt så bjuds det på en Engelsk specialité: +1 grader C och tät, fuktig dimma.
Ordentligt kallt...

Dessutom har dimman gjort att BA lagt ställt in alla inrikesflyg i morgon. Som tur är så ska dimman tydligen lätta på fredag.
Jag hoppas det inte blir värre för jag ska flyga till Sverige på fredag eftermiddag; blir det flyget inställt eller kraftigt försenat så blir det milt uttryckt problematiskt då jag ska med sista tåget från Stockholm norrut på kvällen.
Får väl hålla tummarna.
Go to Top of Page

rip59
Member

1365 Posts

Posted - 2006/12/21 :  02:40:34  Show Profile  Visit rip59's Homepage Send rip59 a Private Message
Hoppas att du hinnar hem f95toli Här i skåne har vi ca. samma väder som du har, 2,5° och tätt tätt dimma.


Rip

Tannoy SGM 1000
eoJeud... What else?
EAC/Flac guide

Edited by - rip59 on 2006/12/21 02:42:55
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000