HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NordOst Flatline Gold?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/19 :  21:18:17  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Är det någon som hört denna kabel, och vad har ni att jämföra med?
Funderar på att ta hem en på prov, tidigare kablar har varit Kimber 8TC, Audioquest Granite, Supra ply 3.4/s.
Vad tyckte ni, och vad jämförde ni med?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

denada
Member

501 Posts

Posted - 2006/12/19 :  22:59:58  Show Profile Send denada a Private Message
Jag upplevde den som MYCKET trevlig förutom i basen... den tappade jag helt...

När man kör biwire kabeln som singelwire så funkar det bättre men det är svag bas i den...

Jag har testat den mot taralabs phase III, hemma (jeje det är Jerico som fixat dem) snurrade kablar samt de jag använder just nu i från belkin... En halv billig (runt 1500:- för 2,5 meters par) och den funkar bättre i min rigg i alla fall.

Om jag skulle ha en kabel till att köra ett par stativare så skulle de helt klart finnas med i bilden. För de har mycket trevliga ljudegenskaper som uppväger avsaknaden av djupbas ganska så bra. De har en mycket trevlig ljudbild som är allertare än vad den borde vara till det priset. Jag hade blue heven hemma innan... det var ju ungefär lika smart som att ta på sig en kostym av kotletter och sedan gå ut och vandra bland tigrar som inte har ätit på två veckor....

Men jag tycker fortfarande att det är en MYCKET trevlig kabel.

Låna hem i alla fall och prova. Det kostar inget men jag skulle köra på biwire kabeln och köra den som singel wire...

---------------------
Some scientists claim that hydrogen, because it is so plentiful, is the basic building block of the universe.
I dispute that.
I say there is more stupidity than hydrogen, and that stupidity is the basic building block of the universe.

mitt system
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2006/12/19 :  23:10:42  Show Profile Send Loopen a Private Message
Hade den ett tag. Först intrycket blev att det var öppet och detaljerat men snart insåg jag att det snarare var för ljust och spretigt. Testade mot en Supra Sword och den var så otroligt mycket bättre men så kostar den ju mer pengar med. Efter att jag sålt den (billigt) till min svåger så testade vi den mot en Supra 3,4/S och även den lät bra mycket bättre.

Så vår slutsat blev. Inget bra. För ljus, spretig och även vi upplevde tapp i basen. Kändes som en kabel som inte var så bra i grund och botten eftersom den lät lika (illa) i båda de anläggningar vi testade.

Så tycker jag i de anläggningar den spelade i när vi testade.

Lycka till.
Go to Top of Page

räven
Member

3653 Posts

Posted - 2006/12/20 :  06:53:11  Show Profile  Visit räven's Homepage Send räven a Private Message
I mitt tycke så är kimber 8TC bättre!

ombud för Intelligent Sound
Go to Top of Page

short_cuts
Member

560 Posts

Posted - 2006/12/20 :  11:41:30  Show Profile Send short_cuts a Private Message
Jag får lov att hålla med om basen - jag biwirade med 3,4/s på basen och flatline på disk/mellan men tyckte att det blev jobbigt att lyssna på musiken efter ngn vecka - fick inse att jag gjort ett felköp och tog till marcuscables ist men behöll supran som jag tycker levererar jättebra i basen

People shouldn't be treated like objects. They aren't that valuable.
P. J. O'Rourke
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/20 :  15:17:44  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Det är just till toppen jag funderar på att använda NO Flatline. Ska bli kul att höra hur det låter i ett i övrigt lite varmt system.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

chrixter
Member

50 Posts

Posted - 2006/12/28 :  10:33:52  Show Profile Send chrixter a Private Message
Körde vanlig Supra 3.4 (biwire) och bytte till Flatline (biwire) och tycker att det blev klart bättre. Nu har jag ett aningens mörkt system (Marantz 67mkII OSE, Primare A20, Primare L30) så för mig passade Flatlinen utmärkt. Basen upplevde jag ingen större förändring av, och om sådan snarare mot det bättre.
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/12/28 :  11:43:16  Show Profile Send Vox a Private Message
Utan att ha testat just den aktuella kabeln vill jag tillägga följande.

Kablar är komplexa. Ja, kanske inte själva kabeln, men det som är komplext är matchningen till övriga komponenter. Vad har ni använt för signalkabel, förstärkare, källa etc när ni testat kabeln?

Min erfarenhet är att högtalarkablar beter sig olika utifrån vilken signalkabel som används. Jag lånade hem en mycket kompetent högtalarkabel från en av världens största tillverkare och kopplade in. Visst lät det bra, men inte på något sätt att det var värt pengarna. Lånade även de motsvarande signalkabel från samma tillverkare och då hände det verkligen saker med ljudet. Snacka om haksläpp.

Tänkte då att det var signalkabeln som var extremt bra, men testade då att byta högtalarkabeln till min ordinare vilket fick till följd att ljudkvaliteten sjönk markant.

Min tolkning av detta är att högtalarkablar och signalkablar ska matchas mot varandra och i det här fallet var det så att när de kom från samma leverantör så blev det mycket lyckat.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/28 :  23:12:23  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag väntar hem en NO Flatline gold som jag tänkte använda till topparna, till basarna kör jag idag supra Ply 3.4/S.
Signalkablage består till större delen av Litz-flätat silverkablage. Försteget är ett Audio Innovations 800C som ju är rörbestyckat, även slutsteget till topparna lutar lite åt det varma. Jag tror det kan funka men vi får se.

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/12/29 :  11:14:57  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Fick hem kabeln idag, men har bara hunnit lyssna nån halvtimme, men det verkar lovande =)

Mayday DIY Blogg

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000