HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 ny kärlek hemma 28kg tung
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mr.speedwell
Member

57 Posts

Posted - 2006/12/13 :  21:15:13  Show Profile Send mr.speedwell a Private Message
bytte ut min kära yamaha dsp 3070
mot en yamaha ax1
så nu kan man ta det lilla lungna på förstärkar fronten 5 år till

garmen
Member

757 Posts

Posted - 2006/12/13 :  21:23:12  Show Profile Send garmen a Private Message
av nyfikenhet så undrar jag vad du fick betala ? och vilken är ax1 i dagsläget ?

"Var därför noga med hur ni lyssnar, ty den som har, han skall få, men den som inte har, från honom ska tas också det han tror han har"
Lukas 8:18

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=35882
skivsamlingen uppdateras fortlöpande -> http://www.discogs.com/collection?user=garmen

Edited by - garmen on 2006/12/13 21:25:05
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1784 Posts

Posted - 2006/12/13 :  23:57:56  Show Profile Send Amatören a Private Message
Gratulerar!

Har en AZ1 själv, efterföljaren till AX1:an, som jag är mycket nöjd med.
Efterföljaren till AZ1, den senaste toppmodellen av Yamahas utbud, är Z9. Den har ALLT
Kan man önska en sådan av tomten

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

mr.speedwell
Member

57 Posts

Posted - 2006/12/14 :  06:46:28  Show Profile Send mr.speedwell a Private Message
tja när dom ligger ute till salu vill folk ha runt 8000kr för dom
men jag hittade en för x 1000 lappar mindre trägen vinner

på az1 vilka knappar är upplysta på fjärren?
det är väll det ända jag retar mej på, att endast mitt sektionens knappar är upplysta på ax1ans kontrol
Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2006/12/14 :  11:10:58  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Grattis till ett mycket bra förstärkarval. Har en själv som jag haft sedan den var ny, och jag är fortfarande mycket nöjd med vad den presterar. Om jag inte minns helt fel så var AX1 bättre än den senare AZ1 vid 2-kanalslyssning.

Den som söker han letar.
Insyltad i branschen som ägare av ljud/bild/el & databutiken vid namn "Elbutiken" (f.d. Studio Sten)
Go to Top of Page

mr.speedwell
Member

57 Posts

Posted - 2006/12/14 :  15:49:39  Show Profile Send mr.speedwell a Private Message
kul att man inte är ensam om att gilla yamahas dsp grejer
allt började med a1 för 10 lök byttes sen mot en 3090 för 13 lök(inte 3070 som jag skrev i inlägg ett) inge fel på min gamla men kul att byta ibland och att få på köpet att det låter bättre är ju ingen nackdel

Edited by - mr.speedwell on 2006/12/14 15:51:47
Go to Top of Page

snare2
Member

547 Posts

Posted - 2006/12/16 :  10:49:36  Show Profile Send snare2 a Private Message
Hej

Jag sitter också på en Yamaha AZ1, som jag "bara" anväder förstegsdelen i & multikanalsprossorn som jag sedan har kopplat 3st slutsteg till drivning av högtlarna, måste säga att jag är ganska nöjd då jag INTE är någon stor beundrare av multikanal.

Z9:an tas numera inte in av Yamaha själva, då det igentligen inte blev någon storsäljare, så i dagsläget så har de ingen modell som kan konkurera med tex Denon, HK, Marantz, Pioneer osv.

Mvh

Edit: stavfel.

Edited by - snare2 on 2006/12/16 10:52:57
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2006/12/16 :  13:06:18  Show Profile Send nurfen a Private Message
quote:
Efterföljaren till AZ1, den senaste toppmodellen av Yamahas utbud, är Z9. Den har ALLT

...utom snygg design

Vad är det med Yamaha och att designa alla sina receivers som 80-talsapparater?!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000