HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Fynda rör på loppmarknader
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2006/12/11 :  17:11:10  Show Profile Send Fimax a Private Message
det händer ibland att jag stöter på audio/tv? rör på loppmarknader och varit sugen på att köpa (med tanken att det kan vara några sällsynta dyra rör...). Nu har jag ingen aning om vad som är bra eller inte.

Någon som har tips på vad man ska kolla efter? Vad kostar de billigaste rören? finns några ovanliga man ska titta efter?

Eller är det bäst att låta bli när man inte har någon aning?

/filip

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/12/11 :  18:30:11  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Det finns jättejättemånga rör som inte är avsedda för ljudåtergivningsförstärkare.

Bättre är kanske att samla på frimärken. De är alla avsedda att... samlas på. Eller pengar. De är alla värda nånting. :)

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

Bardis
Member

3347 Posts

Posted - 2006/12/11 :  18:42:14  Show Profile Send Bardis a Private Message
Skaffa en lista på lämpliga audiorör. Tokhandla o sälj dem billigt till mig:-)
Kolla in någon sida som säljer rör. Printa den.
Tillgång till rörprovare är inte fel om det är begagnade rör.

Modda allt som går att modda!
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7956 Posts

Posted - 2006/12/11 :  23:16:02  Show Profile Send Fuling a Private Message
Betala inga stora summor för partier med gamla TV-rör, även om en del sorter är användbara till hifi så är det mesta rent skräp som rörhandlarna försöker bli av med för någon krona styck.

Om du däremot hittar rör med beteckningar i stil med PX4, PX25, AD1, 2A3, 45, RE604 eller liknande så ska du handla och sen hålla tyst om det annars kan den kungliga svenska avundsjukan ställa till med tråkigheter

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000