Har fastnat lite för det här med ljudet från rörförstärkare, och för att förenkla det hela lite tänkte jag att man t ex kunde driva topparna i systemet med rör och sen via pre-outs driva basarna med med separat slutsteg. Men på de rörförstärkare jag tittat runt(inte kollat sååå mkt) så finns det helt enkelt inga pre-outs och mkt begränsat med ingångar. Någon som kan ge mig tips här bland forumets eminenta medlemmar?
Du vet att du bara kan förlora effekt på att koppla så va? Det är svagaste steget som begränsar effekten i en biamp-setup (inte aktiv drift alltså, det är en helt annan sak).
Ok då förstår jag, du kan alltså inte koppla via högnivå till ultradriven...
Men eftersom du inte delar av toppsystemet (du kör det passivt) så gör det ju ingen principiell skillnad (...i detta fallet mot helt passiv biampning alltså). Systemet begränsas ju troligtvis iaf av ditt toppsystems ljudtryckskapacitet och distorsion i basen.
Har du funderat på rörslutsteg/monoblock? Försteget brukar ju inte göra så mycket väsen av sig ljudmässigt tänker jag.
Det enklaste (och billigaste) är ju egentligen att låna någons rörsteg (integrerad eller ej) och bara koppla in i stället för toppslutsteget. Finns ju massor med hifikompisar här på forumet tex. Men du har säkert tänkt på allt det där själv ändå.