HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Linn Classik Music, erfarenheter?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/12/05 :  16:07:15  Show Profile Send ljud a Private Message
Detta är ju en allt i ett apparat, (cd,förstärkare och radio FM osv), men det jag undrar om är hur bra själva cdspelaren och dess utångsteg är. Den har säkert 2-3 år på nacken.

Nu har jag en Marantz 5001 som cd, visserligen görs DA omvandlingen i en väldigt bra receiver, men hoppas att Linn spelaren kommer ge ännu mer välljud via dess analogutgångar. Vad tror ni?

Kommer jag höra någon skillnad?

Receivern är en Rotel RSX 1067

Jag återkommer med mina intryck!

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/12/05 :  16:11:51  Show Profile Send Ayn a Private Message
Classik är en mycket bra allt-i-ett-apparat. Trots att de slängt in mycket i den känns det ändå inte som att det är någon kompromiss, utan den är riktigt kul att lyssna på.

Å andra sidan är det just som allt-i-ett-apparat som den gör sig som bäst. Ska du bara ha den som CD-spelare känns det som det finns bättre lösningar med separat CD-spelare och tuner för samma pengar.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/12/05 :  16:16:40  Show Profile Send ljud a Private Message
Jag vet att låter löjligt, men i vilken prisklass får man en cdspelare, beggat med motsvarande prestanda? Priset är ej fastställt ännu men det blir nog ganska lågt. (För Linn alltså)

Edited by - ljud on 2006/12/05 16:17:15
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/12/05 :  16:28:59  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ptja, en Classik betingar väl typ 8000 om priset är relativt lågt. För det finns det en hel del kul. Ser man till enbart Linn finns Genki som numera brukar gå att hitta för runt 6000, eller så kan man lägga typ 12000 och skaffa en Linn Ikemi, och efter det lär man (åtminstone jag) inte känna något behov av fler uppgraderingar på CD-fronten. Annars lär Arcam CD92T säkert finnas här och var. Men det är verkligen en enormt stor marknad att välja från för de pengarna...och det beror helt på vad man själv tycker låter roligt.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2006/12/05 :  16:38:06  Show Profile Send ljud a Private Message
Ayn, tack! Så tex. Linn Genki är allså ett bättre alternativ som cdspelare?
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2006/12/05 :  17:08:34  Show Profile Send Ayn a Private Message
Ja, Genki är bättre än Classik.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000