HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 tungt som FxN ! (Canton digital 1.1)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20863 Posts

Posted - 2002/11/20 :  10:54:58  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
Kl 07.30 ringer Fraktarna o säger kan vi komma idag ?
En annan är yrvaken (jobbar sent) o säger ok...

Ca 20 min senare har jag 140 kg att bära upp till 3 våningen , tur att frugan var hemma

Iaf så har jag bara packat upp dom , kopplat in boxen o kör nu på programet som är uppmätt i döddämpad kamare. Jag ska mäta upp dom i helgen. Vad man kan säga nu är VILKET DRAG ! Canton digital 1.1 med Vincents monoblock låter MUMMA! Vad som behövs stramas upp är framförallt den lägsta basen , jag saknar även det övre mellan reg o diskant. Men allt kommer trilla på plats när boxen får börja jobba.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2002/11/20 10:56:49

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2002/11/20 :  10:58:28  Show Profile Send B Peter a Private Message
quote:
jag saknar även det övre mellan reg o diskant
Det är alltså en subwoofer du har köpt.
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2002/11/20 :  11:01:58  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by B Peter

quote:
jag saknar även det övre mellan reg o diskant
Det är alltså en subwoofer du har köpt.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/20 :  12:18:01  Show Profile Send whiskyman a Private Message
"Vad som behövs stramas upp är framförallt den lägsta basen , jag saknar även det övre mellan reg o diskant."
Vad har dina Vincent för klang?MvhKristofer
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2002/11/20 :  22:53:24  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by whiskyman

"Vad som behövs stramas upp är framförallt den lägsta basen , jag saknar även det övre mellan reg o diskant."

Dom går åt det lite varmare hållet , men diskanten är livlig o fin.
Jag kör som sakt utan någon korrigering men jag ska börja mäta in dom till helgen.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/21 :  11:02:35  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:
Originally posted by johan_björklund

quote:

Jag kör som sakt utan någon korrigering men jag ska börja mäta in dom till helgen.

Ja då borde fungera optimalt eftersom de tyska högtalarna Canton så gottsom alltid varit ljusa/kalla i ljudet. Hade ett par Canton för c:a 10 år sedan. MvhKristofer
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2002/11/21 :  11:17:32  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
quote:

quote:

quote:

Ja då borde fungera optimalt eftersom de tyska högtalarna Canton så gottsom alltid varit ljusa/kalla i ljudet. Hade ett par Canton för c:a 10 år sedan. MvhKristofer

oj oj oj

hr du missat mycket eller , dom bytade chefs konstruktör för 5-6 år sen. Nu är dom lite förvarma o goa. Fast senaste modellen , den med aktivbas har lite hård diskant.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/21 :  11:52:46  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
hmm jasså, vincent 991 som sägs inte vara färgad åt det varma hållet? enligt vissa tidningar iaf..
Go to Top of Page

johan.björklund

20863 Posts

Posted - 2002/11/21 :  14:12:06  Show Profile Send johan.björklund a Private Message
quote:
Originally posted by Robin Fischer

hmm jasså, vincent 991 som sägs inte vara färgad åt det varma hållet? enligt vissa tidningar iaf..

Jag har bara mina JBL:are som reference , på xpl så grävde basen ett par nr längre ner , mellan registret bleb åxå varma. Översta diskanten fick ett hellt nutt liv. Inte mer utan bättre , mer lifull kan man väl säga. På 4412 var det samma sak fast inte lika uppenbart. Att köra digitalarna okompenserat visar INGA tecken på vass diskant , tvärtom jag undrar var den har tagit vägen.

>musik förmedlingen<
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/21 :  15:43:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:

quote:

quote:

quote:

oj oj oj

hr du missat mycket eller , dom bytade chefs konstruktör för 5-6 år sen. Nu är dom lite förvarma o goa. Fast senaste modellen , den med aktivbas har lite hård diskant.

Nej då jag har varit och lyssnat på dem ett flertal gånger och ettflertal olika utgåvor och det här är mina åsikter om dem. MvhKristofer
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2002/11/21 :  15:48:12  Show Profile Send whiskyman a Private Message
quote:

quote:

quote:

quote:

quote:

oj oj oj

Nej då jag har varit och lyssnat på dem ett flertal gånger och ettflertal olika utgåvor och det här är mina åsikter om dem. MvhKristofer

Och allvarligt talat jag kommer inte under överskådlig tid att köpa ett par Canton vare sig Digital 1, 2 eller vilken modell som kommer att komma,men med rätt matchning så låter det mesta bra. Jag har som sagt haft Canton under mina yngre år. MvhKristofer
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000