HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Henke till Manchester United!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/01 :  23:13:49  Show Profile Send Stickan a Private Message
Nu blir man ju nästan lite rörd. United har alltid varit "mitt" lag, okej han bara lånas ut till den 12:e Mars men jag hoppas det går bra för honom och därmed United också.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/12/01 :  23:21:26  Show Profile Send mace a Private Message
Han var bäst när vi bodde i Bristol, se´n är han så schysst att flytta efter oss när vi drog till Sverige

Han bevisar att man kan vara en suveräään fotbollsspelare OCH ödmjuk och vänlig!!!

HEDER åt den mannen!

Nästan så jag kan kolla på fotboll

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Terminator
Moved on...

1124 Posts

Posted - 2006/12/01 :  23:38:01  Show Profile Send Terminator a Private Message
Skönt att han var sliten och tveksam till Royal League tidigare men att spela i United, det orkar han!
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2006/12/02 :  00:05:44  Show Profile Send nl a Private Message
Har en kompis på jobbet som är United anhängare, får väl tracka honom lite i veckan, kanske Hedman kan byta klubb nu:)
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/02 :  00:33:15  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Hehe,gamla Närlunda-Henke har kommit långt!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2006/12/02 :  00:46:37  Show Profile Send nl a Private Message
quote:
gamla Närlunda-Henke har kommit långt!


Jupp,Kanske längst av alla nu spelande svenskar
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2006/12/02 :  02:02:48  Show Profile Send Mikaell a Private Message
Hur många pengar får H-borg?
Go to Top of Page

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/12/02 :  06:25:11  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Vetefanken,fotboll intresserar mig mindre,men jag kan avgöra om det blir hemma-mål eller borta-mål på Olympia,när Hif spelar! =)

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

DIESEL
Member

953 Posts

Posted - 2006/12/02 :  07:09:00  Show Profile Send DIESEL a Private Message
quote:
ödmjuk och vänlig!!!



Varför är alla hemma-"blinda" när det gäller Henke ??

Jag vet att det finns många (förutom mig) som anser att Henke har vart riktigt duktigt dryg i alla intervjuer sista tiden då det inte har gått så bra för han. Samtidigt så har de flesta dags- & kvällstidningar stått och försvarat honom , mycket gulle-gull och rör för f** inte honom. Sånt köper ingen supporter oavsett man har sympatier för hif/landslag ...

Duktig spelare javisst , men inte gud ...

Offtopic: Gud har redan spelat i blåvitt (torbjörn kom hem)

Jag tror att Paul Scholes klipper Henke på första träningspasset och förpassar Henrik till läktaren som ett jättestort gipspaket

Öl dödar hjärnceller, men bara de svagaste

Emotiva Audio ERC-1 ~ Emotiva Audio USP-1 ~ Emotiva Audio XPA-2 ~ Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2006/12/02 :  10:10:12  Show Profile Send mace a Private Message
quote:
Varför är alla hemma-"blinda" när det gäller Henke ??



Jag tänkte mer på hans sätt i stort. att han ger få eller stundtals inga intervjuer ser jag inte som ngt negativt, tvärtom

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2006/12/02 :  13:28:46  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Gud har redan spelat i blåvitt (torbjörn kom hem)


Finns bara en fotbollsgud från det här landet om nu någon hade glömt:Stefan Schwarz.
quote:
Jag vet att det finns många (förutom mig) som anser att Henke har vart riktigt duktigt dryg i alla intervjuer sista tiden då det inte har gått så bra för han

Jämfört med Zlatan eller?
quote:
Jag tror att Paul Scholes klipper Henke på första träningspasset och förpassar Henrik till läktaren som ett jättestort gipspaket

Så dum är nog inte ens Paul Scholes,om han inte hört talas om den svenska Jantelagen.
Då är nog risken stor.


Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2006/12/02 :  23:17:06  Show Profile Send Larsho a Private Message
Henke får 5 miljoner för de månader han spelar i Manchester United, genidrag från Stuart Baxter som får tillbaka en Henke i form när Allsvenskan startar i april

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/07 :  17:03:24  Show Profile Send Stickan a Private Message
Debut mot Aston Villa idag i FA-Cupen!
Såg bara första halvlek hemma hos en polare sen var han tvungen att sticka.
Henke var skitbra, flera bra passningar, ett missat läge mm.
Rörde sig över stora ytor och det såg ut som om han spelat i laget i många herrans år!!

Han gjorde Uniteds första mål i andra halvlek och enligt kusinens kille var han hur bra som helst i andra halvlek också.

Utbytt i 80:e minuten, ganska trött, Solskjaer in och scorade på övertid.
Ett 68-årigt anfallspar visar att åldern har mindre betydelse än många anser i dagens åldersfixerade samhälle.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/07 :  17:28:47  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Finns det fler än jag som är oerhört trött på allt tjat i media, främst i kvällstidningarna, om gamlingen Henke? Den dagen han slutar ser jag fram emot...

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/07 :  19:09:11  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Finns det fler än jag som är oerhört trött på allt tjat i media, främst i kvällstidningarna, om gamlingen Henke? Den dagen han slutar ser jag fram emot...

Att det kan vara så svårt att vara glad åt någon annans framgångar!!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2007/01/07 :  19:26:55  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Vad tillförde du i denna tråden med din kommentar Musse80???

Topic var ju inte direkt "trött på Henke-skriv av dig här!!"


Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/08 :  08:18:20  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Att det kan vara så svårt att vara glad åt någon annans framgångar!!


Jodå, jag är glad att han lyckas, framförallt i Premier League där ganska få svenskar har lyckats. Du missuppfattade; har inget emot Henke (förutom att han spelar i Hbg), det är svenska medier jag är trött på eftersom de tjatar ut ämnet Henke till leda. Det finns faktiskt så många andra svenska spelare som förtjänar minst lika mycket uppmärksamhet.

quote:
Vad tillförde du i denna tråden med din kommentar Musse80???



En motvikt till alla hyllningar och allt tjat. Men åter igen: jag har inget emot Henke även om jag tycker att han är något överskattad. Jag menar, lyckas i Barca med passningar från Ronaldinho och Etoo hade fler klarat av och vinna skytteligan i Skottland är ingen jättemerit. Och att lira i Man U med de medspelarna som Rooney och Ronaldo är inte så svårt? Dvs visst måste man vara riktigt bra själv också, men det har jag aldrig påstått att Henke inte är. Henke är en riktig klasspelare, men ingen världsstjärna i klass med Henry eller Ronaldinho precis, vilket svenska medier vill ha det till. Han är Sveriges bästa anfallare (fortfarande) och står sig ganska bra internationellt, men det finns många bättre anfallare i Europa. Rooney, Henry, Toni, Etoo, Owen, Saha, det finns många fler exempel än så.

Men åter igen: Jag klagar INTE på Henke, utan på de otroligt färgade och överdrivande svenska medierna.

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2007/01/08 08:24:30
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/01/08 :  09:33:15  Show Profile Send Larsho a Private Message
Henke är 10 ggr bättre lagspelare och fotbollsspelare än t.ex Fredrik Ljungberg som verkligen är överskattad, att vinna skytteligan i Skottland är visst en bedrift oavsett vem som gör det.

Henke är och förblir ett spelgeni som verkligen har blick för spelet och har lätt för att anpassa sig i vilket lag som helst.

Undervärdera aldrig lag som Celtic, som faktiskt rankas som en av de bättre lagen i Europa.

Du påstår att du inte har något emot Henke men ändå vräker du ur dig en massa saker som inte är sant.

Om du är trött på massmedia, så låt då bli att läsa tidningarna, ingen tvingar dig att läsa det som står i blaskorna.

Som sagt, den svenska avundsjukan.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/08 :  10:14:29  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
att vinna skytteligan i Skottland är visst en bedrift oavsett vem som gör det.


Visst är det starkt, har aldrig påstått något annat. Men ärligt talat, Allbäck tex hade också kunnat vinna skotska skytteligan.

quote:
Undervärdera aldrig lag som Celtic, som faktiskt rankas som en av de bättre lagen i Europa.


Celtic? Nej knappast va? Tillhör i alla fall inte topp 20 i Europa.

quote:
Du påstår att du inte har något emot Henke men ändå vräker du ur dig en massa saker som inte är sant.


Som sagt, har inget emot Henke men anser honom vara aningen överskattad. Det jag har något emot är som sagt svenska medier som överdriver hans kompetens i hög grad.

quote:
Om du är trött på massmedia, så låt då bli att läsa tidningarna, ingen tvingar dig att läsa det som står i blaskorna.


Nej men även radio och TV är bra på att tjata...

quote:
Som sagt, den svenska avundsjukan.


Knappast. Detta handlar inte om avundsjuka utan åter igen om de svenska medierna som överdriver Henkes kompetens. Visst är Henke duktig och bra på att anpassa sig men han tillhör INTE de bästa anfallarna i Europa. Han platsar nog på "topp 30" men inte på "topp 20" enligt mig. Gör han succé i PL i Man U kanske jag ändrar mig, men succé i en match mot ett formsvagt Aston Villa utan Mellberg räcker inte. Och glöm inte att Henke var dålig i VM och även de första matcherna i HIF.

A wolf in a sheep´s clothing...

Edited by - Musse80 on 2007/01/08 10:15:29
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/01/08 :  10:21:49  Show Profile Send Larsho a Private Message
Jo du Celtic är faktiskt högt rankat i Europa, du kanske borde kolla upp fakta innan du angriper.

Skyll inte på TV, även den har en avstängningsknapp.

Och att Henke tillhör de bättre anfallsspelarna är ju helt klart, fråga vilken spelare som helst så får du se vad de svarar, du tror väl inte Sir Alex hade valt Henke om han inte anser att han är en toppspelare?'

Sedan har väl alla spelare rätt att göra ett par dåliga matcher, Rooney har väl inte precis glänst de senaste matcherna.

Som sagt, ditt gnäll kan inte tolkas som något annat än ren o skär avundsjuka, och att du missunnar andra framgåmgar, trist dock.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/08 :  10:41:16  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Jo du Celtic är faktiskt högt rankat i Europa, du kanske borde kolla upp fakta innan du angriper.


Och vad grundar du det på?

quote:
Skyll inte på TV, även den har en avstängningsknapp.


Jo du jag vet, men ska man behöva isolera sig från både tidningar, TV och radio för att slippa Henke-tjatet?

quote:
Och att Henke tillhör de bättre anfallsspelarna är ju helt klart, fråga vilken spelare som helst så får du se vad de svarar, du tror väl inte Sir Alex hade valt Henke om han inte anser att han är en toppspelare?'


Som sagt, Henke är bra men tillhör inte den absoluta toppen i Europa. Att Man U valde honom förvånade fler än mig, kolla bara hur många i Manchester reagerade, bland annat journalister. Han valdes mycket pga att han kunde lånas ut under en kort period för en relativt billig peng. Och Man U har haft brist på anfallare. Att hitta en toppspelare med kort varsel till ett bra pris mitt under säsong är nästan omöjligt. Därför passade Henke bra. Nog hade Sir Alex hellre valt Henry men...

quote:
Sedan har väl alla spelare rätt att göra ett par dåliga matcher, Rooney har väl inte precis glänst de senaste matcherna.


Henke var usel i samtliga VM-matcher och i de första ca 10 matcherna i HIF, det är mer än "ett par". Men strunt samma.

quote:
Som sagt, ditt gnäll kan inte tolkas som något annat än ren o skär avundsjuka, och att du missunnar andra framgåmgar, trist dock.


Suck...varför skulle det vara avundsjuka?? Det handlar om att jag är trött på svensk medias tjat och överdrifter, inget annat. Men jag antar att det är lätt att beskyllas för avundsjuka i dagens Sverige så fort man inte tycker som de flesta...

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Larsho
Member

5340 Posts

Posted - 2007/01/08 :  10:45:48  Show Profile Send Larsho a Private Message
Nu orkar jag inte kommentera ditt gnällande mer, trist att det finns människor med så negativ inställning till allt och alla och som kommer med beskyllningar som saknar grund.

Det är bara att beklaga att man inte kan unna andra att lyckas.

Livet är alldeles för kort, jämfört med hur länge man ska vara död
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/08 :  11:10:18  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Nu orkar jag inte kommentera ditt gnällande mer, trist att det finns människor med så negativ inställning till allt och alla och som kommer med beskyllningar som saknar grund.


Läs det jag skrivit ovan en gång till och du inser att du har missförstått.

quote:
Det är bara att beklaga att man inte kan unna andra att lyckas.


Du har som sagt fått det hela om bakfoten min vän. Jag missunnar inte Henke som jag skrivit ovan på mer än ett ställe. Mina inlägg handlar inte om det.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/08 :  14:42:59  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Henke var usel i samtliga VM-matcher och i de första ca 10 matcherna i HIF, det är mer än "ett par". Men strunt samma.



Henke var inte bra i VM men han var inte speciellt ensam, hela laget från backlinje till anfall var dåligt.

Tycker inte heller att usel är rätt ord angående starten i Helsingborg.
Laget spelade inte bra när Henke kom tillbaka, lyftet kom med Stuart Baxters inträde i handlingen.
13 mål på 23 matcher är inte direkt uselt.

Du verkar helt enkelt ha något emot Henke även om du försöker påskina något annat.

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2007/01/08 :  15:52:34  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Du verkar helt enkelt ha något emot Henke även om du försöker påskina något annat.


Och det baserar du på vad? Har inget mer emot Henke än att jag anser honom vara aningen överskattad. Och jag vet många andra som anser detsamma. Men det innebär inte att man har något emot honom personligen eller som fotbollsspelare.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Stickan
Member

1725 Posts

Posted - 2007/01/08 :  16:13:11  Show Profile Send Stickan a Private Message
quote:
Den dagen han slutar ser jag fram emot...

quote:
Henke var usel i samtliga VM-matcher och i de första ca 10 matcherna i HIF, det är mer än "ett par". Men strunt samma.


quote:
Jag menar, lyckas i Barca med passningar från Ronaldinho och Etoo hade fler klarat av och vinna skytteligan i Skottland är ingen jättemerit.

quote:
om gamlingen Henke?

quote:
Men ärligt talat, Allbäck tex hade också kunnat vinna skotska skytteligan.


quote:
Och det baserar du på vad? Har inget mer emot Henke än att jag anser honom vara aningen överskattad.


Ovanstående!

Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000