HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Hur göra reg fri ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/29 :  10:18:35  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Har en Panasonic DVD-S1 som jag vil göra regionsfri.
Kan man fixa till det själv på något enkelt sett?

Har sökt på nätet men inte hittat något vettigt.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/29 :  10:42:17  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Man behöver tydligen en service fjärrkontroll för att ändra regionen på den spelaren, det är ganska vanligt att det behövs en speciell fjärrkontroll.

Vissa firmor köper in dito fjärrkontroller så lämnar/skickar man in, betalar en liten summa för att de ska programmera om din spelare. Billigare brukar det bli om man tänker på det i förväg och köper en spelare som är fixad redan vid köpet.

Antydningen till att din spelare behöver ett sådant fjärr-hack hittade jag här: http://www.multiregionupgrades.com/upgrades/pana.htm

/Jonas

Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2006/11/29 :  13:19:16  Show Profile Send edison a Private Message
I princip alla Panasonics DVD-spelare kan regionsbefrias med ovan nämnda "service-fjärris".

Kolla med närmaste butik du har tillgång till/förtroende för, så är det gjort, antagligen till en "blygsam" peng.

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/11/29 :  13:23:03  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bra tips! Jag har också en regionsbegränsad Panasonic.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/29 :  13:34:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
På min gamla panna så kunde jag göra det via fjärren , men hur kommer jag banne mig inte ihåg , jag minns inte ens modellen. Men den står på vinden tror jag så jag kollar.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/29 :  13:39:00  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Ska höra med Loudness hemma I Linköping o de kan fixa till den.

Har sett att på vissa Panasonics så ska man kunna fixa det med div trix via vanliga fjärren o knapparna på maskinen.
Tyvärr har jag inte hittat något för just den här modellen.

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Marcus7601
Member

536 Posts

Posted - 2006/11/29 :  15:02:33  Show Profile  Visit Marcus7601's Homepage Send Marcus7601 a Private Message
Man kan tydligen göra det med en laptop med IR-öga eller One-for-all fjärr också.

Skall se om jag hittar länken med koderna...

"Learning by doing"
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000