HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Slutsteg RB(1090) samt annan info till XL Fidelity
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Larsen
Member

833 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:21:28  Show Profile Send Larsen a Private Message
Även jag har för mig att det var Rockford Fosgate som stod för basar i de första, men detta kan ju ha ändrats med tiden. OM det ändrats kan säkert tillverkaren svara på... det avslöjar ändå inte fabrikatet.

Har ingen koppling till varumärket Larsen
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:23:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Även jag har för mig att det var Rockford Fosgate som stod för basar i de första

det var dom med platt dammskydd vill jag minnas

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:25:13  Show Profile Send tian a Private Message
Olof, aha okej, jag visste faktiskt att den första Pg 1800 Pro som dom släppte var med en "bilbas" i.
Men den som jag har är den 3:e, och i den ska det inte sitta en bilbas i, utan ett element med mycket bättre egenskaper samt ljud, men frågan kvarstår faktiskt vad det kan vara för element.

Som man ser på bilderna så ser iaf elementet mycket gediget ut.

Edited by - tian on 2006/11/27 18:28:11
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:32:01  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
tittar du riktigt noga så är det Rockford elementet på deras egen bild. Och givetvis kan det ha bytats mot nått nytt

*edit*

Här är den äldre Pg 12:an , hade inte alla reflexen fram innan med ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/11/27 18:34:37
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:33:06  Show Profile Send ohmega a Private Message
tian: Är du registrerad på diyaudio? I så fall: sätt in en bild på basen där...NÅGON borde ju känna igen elementet i allafall...eller elementets korg så man åtminstone kan få fram vem som tillverkat basen...

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor

Edited by - ohmega on 2006/11/27 18:33:39
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:40:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
En tanke som slår mig när vi snackar bilbas,,, Såg inte Soundstreams bilbasar ut så där på 90 talet ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2006/11/27 :  18:41:53  Show Profile Send tian a Private Message
johan.björklund, aha japp ser det.
Det var iaf den "gamla" högtalaren med "bilbas" som jag fick rekommendationer att inte köpa, den är mycket billigare än mina också.
Versionen innan mina hade också basreflexerna framåt, sedan har dom satt dom riktade bakåt som på mina högtalare.

Ohmega, ne jag är inte registrerad där, men jag kan väl regga mig och slänga upp en bild, så får se vad folket där kan.

Tack på förhand.
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:50:05  Show Profile Send tian a Private Message
Har kollat upp det lite mera nu, pratade med killen som jag köpte högtalarna av.
Det verkar som att den här basen inte finns att köpa som vanliga element.
Det ska visst vara speciallbyggd till Vantage parametrar, alltså inget som man hittar i den "vanliga" handeln av element.
Ska vara tillverkat nånstans i Kina :)

Tror inte att jag kan få tag på någe mera information än så här, faktiskt.

Hur som helst, så är jag väldigt nöjd med dessa skapelser, dom låter precis som jag vill att en högtalare med den här kalibern ska låta.

Dvs: Rent,stort,öppet,dynamiskt och en "stampa takten" känsla över musiken när man spelar.
En fördel är även att dom skäms inte till bio känslan heller, det låter riktigt stort, samt med en renhet och dynamik så att man sitter still och är bara hänförd över filmen.

Ska leta reda på ett vettigt steg bara.

Ska prova billiga och kompetenta steg, Rotel 1080 samt även kanske Nad S200 respektive Nad 218THX.
Nån av dessa steg kan kanske visa sig ha pontential, kanske även funkar i bryggat läge, även fast det blir runt 2ohm.

MVH // Mathias Carlsson
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/11/28 :  13:56:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Skönt att det fungerar bra för dig, är nyfiken på hur de där högtalarna låter, en "hifi" version av cervin, menat på bästa sätt alltså. Redigt drag med hifin intakt kanske man kan säga?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

tian
200.000-klubben

1550 Posts

Posted - 2006/11/28 :  15:11:56  Show Profile Send tian a Private Message
Claes_Ireland
Eller varför bara inte ett fullregister högtalare ? dvs mellan 22-22 000 hz med någorlunda bibehållet ljudtryck.
Är iaf mycket nöjd, själv så har jag inte hört nå bättre, enligt min åsikt.

MVH // Mathias Carlsson
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000