HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Intelligent Sound ??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jonash
Member

299 Posts

Posted - 2006/11/27 :  16:33:20  Show Profile  Visit jonash's Homepage Send jonash a Private Message
Nån som vet nåt om detta företag/produkter?

Satt och klickade igenom länkar till deltagarna för HiFi mässan i Sthlm i februari och till min stora förvåning visar det sig att jag bor nästan granne med detta företag.

mvh Jonas

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2006/11/27 :  17:18:23  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Hej,

Här finns ftg:s webbsida: www.intelligentsound.se/

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7379 Posts

Posted - 2006/11/27 :  19:10:15  Show Profile Send FBK a Private Message
Har hört att högtalarna ska vara mycket neutrala, någon som lyssnat kan kanske ge lite intryck.

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

hansa_72
Starting Member

9 Posts

Posted - 2006/11/28 :  01:20:09  Show Profile  Visit hansa_72's Homepage Send hansa_72 a Private Message
Har en bekant som inte hunnit registrera sig ännu som vill bidra med följande inlägg: /mvh hansa_72

Hej! Jag kan bidra med lite information runt Intelligent sound, företaget är svenskt/norskt och sysslar primärt med tillverkning och utveckling av egna högtalare samt kablar. Personligen kom jag i kontakt med företaget i samband med köp av begagnad elektronik, för utprovning tog jag med mina dåvarande B&W Matrix 805, dessa har alltid bjudit hårt motstånd mot dyrare stativare som tex Audiovector M1 avantgarde, Totem model 1 sign, Dynaudio contour 1.3mk II, Jm Lab Electra 906 osv. Väl inne hos intelligent sound fick jag frågan om jag även var intresserad av att jämföra mina 805or mot deras minsta stativare som heter IS 6 Pro och kostar 14600kr, jag upptäckte snabbt att detta var något helt annat än mina 805or men var det bättre? Nu började en tid med återkommande besök hos Intelligent sound för min nyfikenhet hade väckts, efter ca 1 månad tog jag åter med mig mina 805or för jämförelse sida vid sida då jag nu var ordentligt inlyssnad på bägge högtalarna. Denna gång var det mindre roligt, 805orna upplevdes nu som färgade och med en basåtergivning som saknade timing, mellanregistret saknade också en hel del i upplösning i jämförelse samt den fina klangkroppen i instrument som IS 6 presterar. Det slutade med att jag numera äger ett par och jag bytte även till företagets kablar som har samma ljuddesign från att ha ägt långt dyrare dito av diverse stora märken. Det lustiga är att nästan oavsett vad jag lyssnar på i övrigt nuförtiden känns färgat och ofta tunt och kliniskt.
Ni som söker en neutral men ändå varm karaktär med enormt låg distortion, bergfast bas och en skyhög upplösning utan att tappa kropp bör definitivt lyssna på Intelligent Sounds högtalare. Jag demonstrerar gärna om intresse finns och nås på exeter@sverige.nu
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/11/28 :  17:01:00  Show Profile Send marens a Private Message
Jag har lyssnat en del på flera olika av Intelligent Sounds högtalarmodeller.

Jag tycker väl inte så olika från det jag gjorde för precis 8 månader sedan:
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?ARCHIVE=true&TOPIC_ID=49478&SearchTerms=Petter
Go to Top of Page

jonash
Member

299 Posts

Posted - 2006/11/28 :  17:12:16  Show Profile  Visit jonash's Homepage Send jonash a Private Message
Marens: tack för passningen

Jag sökte faktiskt, fattar inte varför jag inte fick träff. Nåja.

Öppna provlyssningar 17-21 måndag/tisdag verkar ju kul. Hade man inte haft hela huvudet fullt med snor just nu så hade jag nog åkt dit ikväll...får bli nästa vecka kanske.

Och ta med sig lilla steget med möjligen, undrar om de kommer komma till liv med 2x500W i 8ohm

mvh Jonas
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.27 sekunder. Snitz Forums 2000