HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Band of Brothers
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HEGE
Member

753 Posts

Posted - 2006/11/24 :  12:08:48  Show Profile Send HEGE a Private Message
Jag har nu legat sjuk hemma i ett par dagar. Har därför passat på att se Band of Brothers boxen jag haft liggandes igen.

Serien baseras på Stephen E. Ambroses bestseller och låter oss följa Easy Company, det 506:e regementet vid det 101:a luftburna divisionen av USA:s armé. Allt börjar vid deras träningsläger i Georgia 1942, därefter följer vi dem fram till Dagen D och Nazi-Tysklands fall.

Jag kan rekommendera boxen varmt till de som missade serien när den gick på TV. En av de ABSOLUT bästa krigsskildringar jag sett. Man får vara beredd på att offra rätt många timmar, dock väl spenderade timmar ifall ni frågar mig.

Det hela känns äkta och berör. Krig är hemskt och människor dör. Det spelar ofta ingen roll hur bra soldat du är, slumpen avgör i många fall. Det räcker med att vara vid fel plats bara för ett ögonblick…

Hur som helst en väldigt stark krigsskildring. Bör nästan ses inom en något så när tidsbegränsad period, för att fullt komma till sin rätt.

mvh

Fortfarande något febrig, så ni får ha lite överseende

"But you have to give your whole life to a cello. When I realized that, I went back to the guitar and just turned the volume up a bit louder."
Ritchie Blackmore

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/11/24 :  13:46:09  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Är man sjuk så är detta ett sätt att fördriva tiden - på ett mycket trevligt sätt. Ger oxå boxen mina bästa rekommendationer.

/M
Go to Top of Page

Nykmark
Member

379 Posts

Posted - 2006/11/24 :  17:03:33  Show Profile Send Nykmark a Private Message
Det är ett lysande sätt att bedriva tiden även om man är kärnfrisk! Jag rekommenderar att bulla upp med allsköns förnödenheter och bara se hela serien på en gång

Det är du som avgör om din anläggning låter bra!
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/24 :  18:00:10  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Såg den påsken innan den gick upp på TV4 som serie. Köpte plåtboxen när jag var i England och kan bara hålla med om att det är en mycket bra serie. Helt i klass med Rädda Menige Ryan. MvhKristofer
Go to Top of Page

Rob
Member

242 Posts

Posted - 2006/11/25 :  12:44:10  Show Profile Send Rob a Private Message
Äger också denna box... Tidigare hyrde jag den varje gång jag blev sjuk men nu äntligen har jag min egen.. Dessvärre är den väldigt populär bland kompisar när de är sjuka så man ser den inte hemma värst ofta...

En annan grym box för de sjuka är "Hornblower"... 8 DVD och totalt 13 timmar...

Vilka andra krigsfilmer tycker ni är värda att se och att äga ???

MVH/Pelle
Go to Top of Page

UnBeliever
100.000-klubben

1353 Posts

Posted - 2006/11/25 :  13:12:58  Show Profile Send UnBeliever a Private Message
Om du gillar filmer/serier av den här typen så vill jag verkligen rekommendera den här:

Brotherhood of War: Tae Guk Gi

http://www.cdon.com/product.phtml?prod=512590

Ruggigt bra!

De Omnibus Dubitandum Est

Min anläggning:

Avid Volvere SP | OL Zephyr | Lyra Delos
Lumin D2
Accuphase E-460 med AD-20
Respons Grand Artist MC
Solid Tech Hybrid | Cardas / NordOst / Shunyata

Edited by - UnBeliever on 2006/11/25 13:14:27
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/11/25 :  17:55:15  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Den längsta dagen är en film som bör ingå i filmsamlingen om man gillar krigsfilmer. Handlar om landstigningen av Normandie. En rolig sak med denna är bl a att man får se en ung Sean Connery som hänförare över ett skotskt förband. MvhKristofer

Edited by - whiskyman on 2006/11/25 17:55:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000