| Author |
Topic  |
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 21:34:12
|
quote: Originally posted by ZAC
quote: Originally posted by JM
njaaa, vet inte. Kör själv en TC tolva i en 150 liters sub med ett bryggkopplat rotel rb 980bx. Funkar bra. Kommer att bygga en lite mindre låda av utrymmesskäl dock.
Kan rekommendera TC Sounds basar. De hoompar o boompar ganska bra
Z
Va kul ! Jag har nästan samma konf som dig ! TC-12 tum i 140 liters låda som jag driver med ett bryggat Rotel RB-981... Jag tycker själv att det låter mycket bra faktiskt !
Mvh/Janne
Det var ju !!! Du är ganska nöjd förstår jag.
Z
Jajjamän !
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
micke76
Member

454 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 21:51:35
|
kul att höra att ni är nöjda, vad har ni för övriga grejer i högtalarna, mellan och diskant?? vid vilken frekvens är det lämpligt att dela 12an
h micke |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
micke76
Member

454 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 22:36:04
|
 |
 |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 23:37:24
|
Vad har du för filter?
Z
Jag har ett Paradigm X-30 ! Delar oftast vid 50-70Hz.. Är nöjd med filtret, det har även högpass utgångar, men dessa har jag inte testat än. Kör sidosystemet "fullregister" !
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
|
Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts |
Posted - 2002/11/21 : 23:44:53
|
quote: Originally posted by micke76
kul att höra att ni är nöjda, vad har ni för övriga grejer i högtalarna, mellan och diskant?? vid vilken frekvens är det lämpligt att dela 12an
h micke
Menar du TC-sound 12" eller 12" i allmänhet? I allmänhet är ju väldigt olika på hur högt dom kan gå tex Lambda TD12M är rak till 4kHz. |
Driver forumet faktiskt.se |
 |
|
|
micke76
Member

454 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 00:12:30
|
om det är mig du frågar så gällde det tc 12an, alltså vad som är en lämplig delningsfrekvens.
h micke |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 16:37:13
|
quote: Originally posted by JM
Vad har du för filter?
Z
Jag har ett Paradigm X-30 ! Delar oftast vid 50-70Hz.. Är nöjd med filtret, det har även högpass utgångar, men dessa har jag inte testat än. Kör sidosystemet "fullregister" !
Mvh/Janne
Var får jag tag i Paradigm X-30    Jag är på jakt efter ett subfilter
Z
Jag beställde från Hifiklubben i Göteborg för ngt år sedan.. Jag vet inte om dom har filtret kvar på sitt sortiment dock, läste nyligen någonstans att dom inte hade det tyvärr. Men prova att ringa vetja ! Annars så finns det många filter avsedda för bilbruk som fungerar väldigt bra oxo... Jag hade ett "bilfilter" själv tidigare som funka perfa ! Anl till att jag bytte var mest att jag ville ha fasjusteringsmöjligheten med detta filter.
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
Edited by - JM on 2002/11/22 20:34:56 |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
JM
Member

533 Posts |
Posted - 2002/11/22 : 21:21:01
|
Blev ljudet bättre oxå? Kan man justera fasen steglöst eller är det antingen 0 eller 180. Vad kostade filtret?
Z
Jo, det vart bättre ! Inga jätteskillnader dock. Fasen är steglöst justerbar 0-180 grader . Likaså delningfrekvens 35-150Hz. Och självfallet nivå. Det finns även högpass utgångar på 50,80 och 120Hz.. Dessa har jag inte testat ! Jag gav 1400 kr för filtret inkl frakt från göteborg... Klart prisvärt ! Prova att ringa hifiklubben och se om dom har några kvar vetja !
Mvh/Janne |
Att mäta är att veta ! |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
JM
Member

533 Posts |
|
|
Mattias S
Member

461 Posts |
Posted - 2002/11/23 : 09:14:23
|
Hifiklubben skall upphöra att sälja Paradigm prylar enligt dom själva så det är inte särskilt troligt att man kan få tag på ett subfilter från dom ( tro mig, jag har frågat ). Dock finnas det alternativ. Hör med http://www.hifistore.cz Dom kan skicka ett för 100 Euro + frakt etc.
Mvh // Mattias S |
Anläggning: imac 27" - Audirvana Plus - Supra usb cable - Resonessence Labs Concero HP DSD hörlursförstärkare / dac - B&W P7 Wireless |
 |
|
|
ZAC
Member

671 Posts |
|
|
Thomas A
Member

189 Posts |
Posted - 2002/11/23 : 22:25:33
|
EMBLA filter funkar också bra...deras nya kan man styra med dator.
ex
http://www.emblaaudio.no/EAE3-nor.htm
T |
"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas" |
 |
|
|
Phear
Member

74 Posts |
Posted - 2002/11/24 : 13:44:18
|
quote: Originally posted by Mattias S
Hifiklubben skall upphöra att sälja Paradigm prylar enligt dom själva så det är inte särskilt troligt att man kan få tag på ett subfilter från dom ( tro mig, jag har frågat ). Dock finnas det alternativ. Hör med http://www.hifistore.cz Dom kan skicka ett för 100 Euro + frakt etc.
Mvh // Mattias S
Hur vet du detta? Har du kollat med dom?
Z
Svarar för Mattias räkning här (kan inte hålla mig): Jodå han har jagat land och rike runt både med telefon & bössa Mao. han har ringt o kollat me flera hifiklubbenbutiker...
/Per |
Mein hut der hat drei ecken |
 |
|
Topic  |
|