HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Säljes
 Infinity RS 2.5 *sålda*
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ThinMan
Member

215 Posts

Posted - 2006/11/21 :  09:33:32  Show Profile Send ThinMan a Private Message
Har numera köpt stativare och behöver sälja mina klenoder. IRS 2.5 är en klassisk tidig åttiotalsmodell som är lillebror till den större IRS 4.5 som var referenssystem i Stereophile. Fina ek-kabinett utan sprickor, elementen är i OK till mycket bra skick, basarna förstås omkantade. Denna modell har de klassiska Emim- och Emitelementen. Denna högtalare låter - när man biampar dem - alldeles otroligt bra. Finns i Göteborg, Majorna och hämtas, väger 53 kilo styck:)Pris7500kr nu 6500kr då jag faktiskt hittade lite mikroskopiska sprickor. Tygfronter i bra skick finns naturligtvis. OBS! Lånad bild, min digitalkamera har självdött. Kan även ta pengar plus en hyfsad subwoofer eller DAC:)

Bop til you drop

Edited by - ThinMan on 2006/12/02 20:11:17

Steen
Member

177 Posts

Posted - 2006/11/23 :  22:22:18  Show Profile Send Steen a Private Message
Hej ThinMan !

Vad behöver man för att driva de här.
4.5'orna var ena elaka rackare vad jag hört

Cg


"Rör känns lika rätt som vinyl, men man kan inte alltid vara helt trogen!"
Go to Top of Page

jeppe72
Member

1492 Posts

Posted - 2006/11/29 :  22:14:33  Show Profile Send jeppe72 a Private Message
Hoppas jag ursäktas för att jag lägger mig i men jag har ett par 2.5 som jag driver med ett slutsteg från Jungson, det heter JA-99C Luxury (fånigt jag vet) och det spelar mycket bra och till respektabla nivåer. Det är 80w ren klass A.

Retro låter fint.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000