HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 En månad utan förstärkare!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2002/11/19 :  14:32:59  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Ja det klarar man inte, utan när jag sålde iväg min "gamla" Musical fidelity så för att överleva plockades en riktigt gammal Pioneer (ca 20 år) fram.
Det blev en resa tillbaka i tiden!!
Ac/dc, Kansas, Iron maiden, Motörhead + div. spelades högt och länge utan den avslöjning som tidigare gjort dessa ofta tunna och dassiga 70/80-talsinnspelningar så hopplösa att lyssna på!
Nu var det bara rock´n´roll, inte välupplöst och djup ljudbild, men man lyssnade till musiken
Men nu är månaden strax över och jag får min nya förstärkare så jag kan gå tillbaks till att bli detalj- och perspektivnörd!!

Dont look back. Something might be gaining on you...

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/19 :  14:36:18  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
va utan hifi e svårt:-) jag vet=)
Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/19 :  14:38:19  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
vad blir det nya förresten?
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2002/11/19 :  14:47:15  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
quote:
Originally posted by Robin Fischer

vad blir det nya förresten?

Unison Research Unico.

Go to Top of Page

Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts

Posted - 2002/11/19 :  15:54:06  Show Profile Send Bobbokrull a Private Message
oki
Go to Top of Page

jajon
Ej medlem längre

415 Posts

Posted - 2002/11/19 :  19:41:13  Show Profile Send jajon a Private Message
quote:
Originally posted by Ledzepp

Ja det klarar man inte, utan när jag sålde iväg min "gamla" Musical fidelity så för att överleva plockades en riktigt gammal Pioneer (ca 20 år) fram.
Ac/dc, Kansas, Iron maiden, Motörhead + div. spelades högt och länge utan den avslöjning som tidigare gjort dessa ofta tunna och dassiga 70/80-talsinnspelningar så hopplösa att lyssna på!
Nu var det bara rock´n´roll, inte välupplöst och djup ljudbild, men man lyssnade till musiken
Men nu är månaden strax över och jag får min nya förstärkare så jag kan gå tillbaks till att bli detalj- och perspektivnörd!!

Behåll din Pioneer istället, den verkar göra dig gott! :-)

Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2002/11/19 :  23:15:09  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
En hel MÅNAD?

Och jag som klättrade på väggarna när jag blev tvungen att ha farsans under-tusenlappen-hembygge-från-bilradiolagret-till-högtalare i två DAGAR tills jag blev klar med ProAc-klonerna...

Fast det förstås, man får mer bas ur en 12:a än mina numera sålda B&W 602 s3

Kan det verkligan vara så att allt ont för något gott med sig?
Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/11/19 :  23:40:20  Show Profile Send yalpa a Private Message
jag då, som sitter helt utan elektronik i 3-4 månader? men den som väntar på nånting gott...
Go to Top of Page

Brosk
Member

426 Posts

Posted - 2002/11/19 :  23:58:37  Show Profile Send Brosk a Private Message
Jag har ett Yamahaförsteg med tonkontroller och när jag spelar äldre dassiga favoriter drar jag ner diskanten så mycket det går och drar upp volymen. Det svänger utav h-e. Jag skulle inte kunna leva utan tonkontroller och tycker de har oförtjänt dåligt rykte. Fördelarna utväger nackdelarna flerdubbelt i min kokbok.
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2002/11/20 :  08:55:10  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
quote:
Originally posted by jajon

quote:
Originally posted by Ledzepp

Behåll din Pioneer istället, den verkar göra dig gott! :-)

Ja tänk om det är så, -I´v been searching for a heart of gold....åså har jag haft det i garderoben all this years!!

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000