| Author |
Topic  |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 14:32:59
|
Ja det klarar man inte, utan när jag sålde iväg min "gamla" Musical fidelity så för att överleva plockades en riktigt gammal Pioneer (ca 20 år) fram. Det blev en resa tillbaka i tiden!! Ac/dc, Kansas, Iron maiden, Motörhead + div. spelades högt och länge utan den avslöjning som tidigare gjort dessa ofta tunna och dassiga 70/80-talsinnspelningar så hopplösa att lyssna på! Nu var det bara rock´n´roll, inte välupplöst och djup ljudbild, men man lyssnade till musiken Men nu är månaden strax över och jag får min nya förstärkare så jag kan gå tillbaks till att bli detalj- och perspektivnörd!! 
|
Dont look back. Something might be gaining on you... |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 14:36:18
|
| va utan hifi e svårt:-) jag vet=) |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 14:38:19
|
| vad blir det nya förresten? |
 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 14:47:15
|
quote: Originally posted by Robin Fischer
vad blir det nya förresten?
Unison Research Unico. |
 |
|
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 15:54:06
|
| oki |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 19:41:13
|
quote: Originally posted by Ledzepp
Ja det klarar man inte, utan när jag sålde iväg min "gamla" Musical fidelity så för att överleva plockades en riktigt gammal Pioneer (ca 20 år) fram. Det blev en resa tillbaka i tiden!! Ac/dc, Kansas, Iron maiden, Motörhead + div. spelades högt och länge utan den avslöjning som tidigare gjort dessa ofta tunna och dassiga 70/80-talsinnspelningar så hopplösa att lyssna på! Nu var det bara rock´n´roll, inte välupplöst och djup ljudbild, men man lyssnade till musiken Men nu är månaden strax över och jag får min nya förstärkare så jag kan gå tillbaks till att bli detalj- och perspektivnörd!! 
Behåll din Pioneer istället, den verkar göra dig gott! :-) |
 |
 |
|
|
Tank
Member

520 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 23:15:09
|
En hel MÅNAD?
Och jag som klättrade på väggarna när jag blev tvungen att ha farsans under-tusenlappen-hembygge-från-bilradiolagret-till-högtalare i två DAGAR tills jag blev klar med ProAc-klonerna... 
Fast det förstås, man får mer bas ur en 12:a än mina numera sålda B&W 602 s3 
Kan det verkligan vara så att allt ont för något gott med sig?  |
 |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 23:40:20
|
jag då, som sitter helt utan elektronik i 3-4 månader? men den som väntar på nånting gott... |
 |
|
|
Brosk
Member

426 Posts |
Posted - 2002/11/19 : 23:58:37
|
| Jag har ett Yamahaförsteg med tonkontroller och när jag spelar äldre dassiga favoriter drar jag ner diskanten så mycket det går och drar upp volymen. Det svänger utav h-e. Jag skulle inte kunna leva utan tonkontroller och tycker de har oförtjänt dåligt rykte. Fördelarna utväger nackdelarna flerdubbelt i min kokbok. |
 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2002/11/20 : 08:55:10
|
quote: Originally posted by jajon
quote: Originally posted by Ledzepp
Behåll din Pioneer istället, den verkar göra dig gott! :-)
Ja tänk om det är så, -I´v been searching for a heart of gold....åså har jag haft det i garderoben all this years!! |
 |
|
| |
Topic  |
|