Author |
Topic |
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 13:57:28
|
Okej jag har ändrat mig. Det finns ju dessa forum "HiFiForum.nu - Märkesforum" där Linn och Ino ingår.
Om moderatorerna inte vill ha fler forumdelar, släng ut "Linn-forumet" bland hifi och skapa istället ett eget märkesforum för Slimdevices. |
admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert |
|
|
boombox
Member
759 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 14:42:37
|
Gillar min SB men gillar också variation i Hifi-delen så jag vill nog inte ha ytterligare uppdelning. |
|
|
guldfisk
Semesterfirare
899 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 15:42:52
|
Om jag tittar allmänt på forumsdelarna finns det förändringspotential:
Linn: Avveckla och lägg befintliga trådar under Hifi.
Flerkanal: En vingklippt fågel. Folk vill helt klart både diskutera ljud och bild. Kanske ersätta med ett AV-delforum.
Hifidelen känns lite överlastad just nu, så en omfördelning tror jag kunde vara bra. En ny tänkbar struktur som bland annat skiljer på diskussion och reportage (nyheter/flyttat i kursiv stil):
---
HiFiForum.nu - Mångfaldens forum -Regelbok, reglerna för HiFiForum.nu -HiFiForum.nu -HiFi -Personlig HiFi -Vinylforum -Teknik och DIY
Reportage -Artiklar -Nyheter -Bildreportage - HiFi -Bildreportage - Teknik & DIY -Medlemmarnas System -Hårdvara, recensioner
Klubbstugorna -Presentation av klubbstugorna HiFiForum.nu - Specialforum -Musik -Audio-video / Flerkanal och bild -Ino Audio
Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum! -BUTIKSHYLLAN -Bytes -Köpes -Säljes
Diverse -HiFi Off Topic - Fritt Forum -Kommentarer och synpunkter -Länkar -Test
---
Kanske, men bara kanske, skulle Teknik och DIY kunna ligga under specialforum och skänka ytterligare glans åt den gruppen. Namnet specialforum är inte heller jättebra, men jag orkade inte tänka fram något snitsigare.
|
...perspektiv... . |
|
|
Pac
200.000-klubben
22004 Posts |
Posted - 2006/11/29 : 21:44:17
|
Har du smygkikat på vårat testforum?
Vi tänker väldigt lika. Du har ett par guldkorn som vi missat. Tack för detta förslaget.
|
// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu // HiFiForum.nu's regler, Artikelregister
|
|
|
jerico
Member
1304 Posts |
Posted - 2006/12/03 : 13:29:35
|
Något jag skulle vilja se är att alla dessa "skolor" som har ploppat upp lite här och där hamnar i en egen del. Kanske inte så att alla och en var kan posta dit men smidigt om det kommer så man hittar dom när man sliter sitt hår.
Vi har ju ett par lysande exempel här. Menar modda denver skolan del1-3 och "några tankar om..." och inte minst fanerings skolan.
Den blev jag impad över. När man har gått en utbildning (möbe snick) och vet "hur man ska göra" så är det alltid kul att se hur folk löser problemet utan alla dessa maskiner man har i en verkstad! |
Mitt system
Mera SVAVEL till folket! Quantum materiae materietur marmota monax si marmota monax materiam possit materiari? |
|
|
Topic |
|