HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Reggae - Bra inspelningar..
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/03/14 :  13:59:39  Show Profile Send ljud a Private Message
hifi_harri: Jag köpte Congos skivan du rekommenderade tidigra i tråden, det är ju en klassisker, i mono i sann Black Ark anda!
Go to Top of Page

hifi_harri
Member

201 Posts

Posted - 2007/03/15 :  08:19:58  Show Profile Send hifi_harri a Private Message
Ju, Pablo Gad är från England. Tycker att han har fräsch, urskiljbar stil liksom Buring spear, eller Linton Kwesi Johnson.

Congos är klart en av de bästa reggaeskivorna i världen:) Reggae ska man köpa natrligtvis på vinyl. Dock min Congos skiva är inte all trovärdigt ("180gr audiophile virgin vinyl")

Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/15 :  23:15:21  Show Profile Send Eref a Private Message
Några av mina favoriter: Catch a Fire/ The Wailers, Right Time och Ice On Fire/ The Mighty Diamonds (den senare Allen Toussaintproducerad soulpopreggae), Slum/ Gregory Isaacs (en dubplatta), Night Food/ The Heptones, Struggling Man och Give Thankx/ Jimmy Cliff, Marcus Garvey och Garvey´s Ghost(dubversionen)/ Burning Spear och Dirty Harry/ Sly Dunbar(en 45a). Hade nästan glömt att jag har en hel hop reggaevinylplattor. Vilken skön musik. Skall lyssna igenom fler. Återkommer kanske med andra tips...

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page

ljud
Member

687 Posts

Posted - 2007/03/16 :  13:57:32  Show Profile Send ljud a Private Message
Grymma tips, Eref! Ska kolla upp det jag inte känner igen. Mighty Diamonds plattan lät intressant samt Slum med Gregory.
Go to Top of Page

Eref
Member

1029 Posts

Posted - 2007/03/20 :  18:24:08  Show Profile Send Eref a Private Message
Har lyssnat lite vidare inspirerad av tråden. Några fler bra vinylare: "Isaiah First Prophet of Old" med Big Youth och "Dread Locks Dread" med samme man. "Cry Tuff" med Prince Far I. Toots & the Maytals får vi inte glömma, t.ex. "Reggae Got Soul". "War In a Babylon" o "Open The Iron Gate" med Max Romeo, killen med den oförglömiga singelhiten "Wet Dream" på sitt samvete. Kanske inte audiofilens våta dröm direkt, men rolig och inspirerande musik!

Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000