Author |
Topic |
ljud
Member
687 Posts |
Posted - 2007/03/14 : 13:59:39
|
hifi_harri: Jag köpte Congos skivan du rekommenderade tidigra i tråden, det är ju en klassisker, i mono i sann Black Ark anda! |
|
|
hifi_harri
Member
201 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 08:19:58
|
Ju, Pablo Gad är från England. Tycker att han har fräsch, urskiljbar stil liksom Buring spear, eller Linton Kwesi Johnson.
Congos är klart en av de bästa reggaeskivorna i världen:) Reggae ska man köpa natrligtvis på vinyl. Dock min Congos skiva är inte all trovärdigt ("180gr audiophile virgin vinyl") |
Avantgarde Acoustic, Yamamoto, Resolution Audio |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2007/03/15 : 23:15:21
|
Några av mina favoriter: Catch a Fire/ The Wailers, Right Time och Ice On Fire/ The Mighty Diamonds (den senare Allen Toussaintproducerad soulpopreggae), Slum/ Gregory Isaacs (en dubplatta), Night Food/ The Heptones, Struggling Man och Give Thankx/ Jimmy Cliff, Marcus Garvey och Garvey´s Ghost(dubversionen)/ Burning Spear och Dirty Harry/ Sly Dunbar(en 45a). Hade nästan glömt att jag har en hel hop reggaevinylplattor. Vilken skön musik. Skall lyssna igenom fler. Återkommer kanske med andra tips... |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
ljud
Member
687 Posts |
Posted - 2007/03/16 : 13:57:32
|
Grymma tips, Eref! Ska kolla upp det jag inte känner igen. Mighty Diamonds plattan lät intressant samt Slum med Gregory. |
|
|
Eref
Member
1029 Posts |
Posted - 2007/03/20 : 18:24:08
|
Har lyssnat lite vidare inspirerad av tråden. Några fler bra vinylare: "Isaiah First Prophet of Old" med Big Youth och "Dread Locks Dread" med samme man. "Cry Tuff" med Prince Far I. Toots & the Maytals får vi inte glömma, t.ex. "Reggae Got Soul". "War In a Babylon" o "Open The Iron Gate" med Max Romeo, killen med den oförglömiga singelhiten "Wet Dream" på sitt samvete. Kanske inte audiofilens våta dröm direkt, men rolig och inspirerande musik! |
Project9+TorlaiDL103+VandenHulD502Hybrid+LehmannBlackCubeSE+SupraSword+Shanling stp80+OriginalLeonardo+GrundigAudiorama+AudioProB1.39 |
|
|
Topic |
|
|
|