HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Impulsköp (nästan)
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2006/11/06 :  20:56:14  Show Profile Send keso77 a Private Message
Jaha. Planen var att jag skulle vänta och inte köpa något alls innan mina nya lägenhet var klar, men vid ett svagt ögonblick på Odenplan väntades på en sen vän så gick jag in på Best Sound. Jag bad att få lyssna på Elac's 203.2 igen, jag har gjort det tidigare, och gillat vad jag hört. Dessa högtalare har alltid kommit ruskigt bra överrens med mina öron.
Dock lyssnade jag på dem med Marantz PM7001, vilket jag inte gillade, sedan Primare I-21, som visserligen lät ok, men inte tillräckligt ok och blev lite besviken. Var det inte roligare än såhär?
Då frågade försäljaren om han fick prova en annan elektronik. Visst, tyckte jag, och han bad mig att inte vända mig om för att inte få några förutfattade meningar...
Musiken spelade och allt föll på plats. Den absolut största skillnaden om jag skall nämna en som jag upplevde var diskanten. Från att ha varit lite metalskrot som skramlade runt i en glasburk så blev den så kontrollerade och lagom att jag inte trodde mina öron.
Där satt jag och försökte gissa mig till vad det var han spelade på, men klarade det inte och vände mig om för att till min fasa se att det var Rotels RCD-06 och RA-06 som producerade detta örongodis.
Till historien hör att jag har lyssnat på denna elektronik tidigare tillsammans med Monitor Audios RS6, och det lät enligt min åsikt riktigt tråkigt.

Där satt jag och kände mig skändad.

En vecka senare återvände jag och köpte ett paket med Rotel och Elac.
De är inte inspelade ännu, men oj, vad nöjd jag är.
Ursprungsplanen var att detta skulle bli en sovrumsstereo, men nu vet jag faktiskt inte.

Så kan det gå.


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/11/06 :  21:07:15  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Måste ju säga att jag gillade säljarens instinkt att bara ställa frågan om han fick byta elektronik!

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

hogga
Member

239 Posts

Posted - 2006/11/06 :  21:17:28  Show Profile Send hogga a Private Message
Visst är det skönt med sådana "nästan" impulsköp. Man har gått och funderat ett tag och allt som behövs är en liten knuff i rätt riktning.
Go to Top of Page

keso77
Member

220 Posts

Posted - 2006/11/06 :  21:36:04  Show Profile Send keso77 a Private Message
quote:
Måste ju säga att jag gillade säljarens instinkt att bara ställa frågan om han fick byta elektronik!


Ja, jag gillar folk som faktiskt gör mer än bara kränger så fort och så mycket som möjligt.

[quote Visst är det skönt med sådana "nästan" impulsköp. Man har gått och funderat ett tag och allt som behövs är en liten knuff i rätt riktning.[/quote]

Jepp! Speciellt när man kommer hem och det låter guld hemma också!


Lyssningsrum: Nottingham Interspace / Space tonarm (Ortofon Rondo Bronze) - PS Audio GCPH - Squeezebox Touch - Primare A.30.1 - Dynaudio A52SE / 2 x Velodyne SPL-800i
Go to Top of Page

Skurt
Medlem i AÖ

272 Posts

Posted - 2006/11/07 :  00:37:49  Show Profile Send Skurt a Private Message
Där ser man, man ska inte ha förutfattade meningar! Kul att du är nöjd...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000