HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Uppgradering = nytändning på gamla skivor
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/07/07 :  00:26:06  Show Profile Send n/a a Private Message
Visst är det kul när man gjort ett lyft i anläggningen. Jag har verkligen suttit som ett frimärke framför anläggningen i två dagar och gått igenom ett stort antal skivor. Jag kan bara inte slita mig. Jag äter mat framför hifin just nu. Så illa är det HiFi är kul. Har en skiva som är klart häftig. En Opus3'a, vinyl, Orgelafton i Johannes. Enbart orgel och inspelat i en kyrka. Nån som hört den? Där är ett stycke med Bach, Toccata and Fugue D minor. (friday 13'th musiken ) Det är sååå fräckt. Jag är faktiskt imponerad att Carlsson 50'orna faktiskt kan gå rätt djupt i registrena. Där är en recension av dem på hifi-magasinet där personen saknar bas. Jag kan inte hålla med. Visst, det är inga 20hz vi talar om, men 40-50 skulle jag nog gissa på. Får ta och mäta när jag får tillfälle. Och det låter inte dåligt, även om jag hört bättre basåtergivning. Men så har jag också urusel akustik, med väggar som svänger med o det där. Skall bli kul att se hur det blir när man flyttar och kan mecka med akustiken på ett vettigt sett. Ja, var bara tvungen att skriva lite grann och lugna ner själen lite.. Rock on! Back to bissnis..



//A pirate I was meant to be, trim the sails and roam the sea!
http://hem.passagen.se/magrutor/Monkey

toblun
Starting Member

28 Posts

Posted - 2002/07/07 :  15:48:51  Show Profile Send toblun a Private Message
Jo det är alltid kul med nya leksaker. Jag drabbas alltid av samma syndrom som du när jag byter saker. Man blir som ett barn på Julafton som bara vill leka med sin nya leksak lite till.

//toblu
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000