HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Vilken CD- spelare?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

plind
Member

1378 Posts

Posted - 2006/11/11 :  15:46:53  Show Profile Send plind a Private Message
quote:
Har beställt 4 Op- ampar: Burr-Brown 627:or. Dom skall vara sjukt bra!


Yes, helt rätt! En LC-Audioklocka och lite Black Gate kondingar kommer att fullborda anrättningen
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2006/11/13 :  12:40:07  Show Profile Send Stingray a Private Message
Funderar på det också, men jag vet inte ännu vilka det skall vara. Någon annan som vet?
Go to Top of Page

Knaster
Starting Member

5 Posts

Posted - 2006/11/13 :  13:28:13  Show Profile Send Knaster a Private Message
Tycker du gör helt rätt som moddar din Shanling! Jag har samma spelare som du och gick också i uppgraderingstankar. Men jag lämnade in den till Harmony Design som bytte op-ampar, strömförsörjning och lite annat. Spelaren fick ett helt nytt liv efter det. En klar uppgradering tycker jag. Tror absolut att du kommer märka skillnad när du byter op-amparna! Mattias på HD bytte dock inte klockan för han tyckte den redan var tillräckligt bra.
Go to Top of Page

Stingray
Semesterfirare

115 Posts

Posted - 2006/11/17 :  18:26:38  Show Profile Send Stingray a Private Message
Jag körde lite sinustoner för att kolla i det nya rummet om allt stämde. Det visade sig att jag hade nästan total utsläckning vid 100 och 125 Hz just precis där jag har lyssningsplatsen. Efter lite omflyttningar och byte till en bättre signalkabel kom det drivet som jag har saknat. Så nu kan det bara bli ännu bättre med dom nya op- amparna. Jag måste dock lösa hur dom skall monteras, Dom är inte för ytmontering som Svalander säljer kort till, så det kanske måste bli något hemmabygge.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000