Author |
Topic |
sampix
100.000-klubben
1808 Posts |
Posted - 2006/12/04 : 07:31:57
|
Alltid lika trevligt att besöka Lefflers i Norrköping/Linköping. Lugn och avspänd miljö med rakt igenom tillmötesgående personal
Annars så har jag goda erfarenheter av Best Sound. Otroligt hjälpsam säljare som (med hjälp av mig) bar ett par Revel-golvare storlek större nedför en trång spiraltrappa, för att kunna jämföra sida vid sida med Revel Gem som huserade i finrummet i källaren |
kabelskitsnackare
|
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2006/12/04 : 08:14:28
|
Jad tror att han har sålt Evidence nu, men Mcintosh där saknas inget, han har allt tror jag, inklusive Jubileumssteget och 2KW systemet. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
Edited by - Leif Eriksson on 2006/12/04 08:15:09 |
|
|
MullBenkt
Member
1276 Posts |
Posted - 2006/12/04 : 12:04:16
|
Ljudverkstan här i Pite tycker jag bör ha en liten guldstjärna. Jag fick låna hem högtalare för provlyssning utan några som helst sura miner, väldigt trevlig och tillmötesgående personal. |
|
|
iroise
Member
1753 Posts |
Posted - 2006/12/04 : 18:17:52
|
Gillar att få förtroende av en säljare. Där jag bor kan man välja på en 4-5 vettiga affärer. I en av dem sa säljaren att Waida gör världens bästa Cd-spelare. I den jag valt att handla mera i säger säljaren att det inte går att säga att något är världens bästa utan att i den högre sfären av hifi, så är det tycke och smak som avgör. Jag håller mig till de som inte helt okritiskt hyllar sina märke som världens bästa. En av världens bästa kan jag gå med på. Min slutsats är att jag vill ha säljare som jag upplever som ärlig och ödmjuk, det känns bäst så. |
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2006/12/10 : 12:01:01
|
Så här har ni svarat, 5 betyder att 5 stycken tycker att dom blivit bra behandlade där och i fallande skala.
Audio consept 5 HiFi Consult 5 Ljudmakaren 5 HiFi klubben 4 Estorik 4 Ågrens 3 HiFi Stället 3 Creativ Audio 3 Biobanditen 2 Expert 2 HiFi Art 2 Jämt Ljud 2 Leffler 2 Ljudprodukter 2 PE Audio 2 Skönt Ljud 2 Ultimate 2 Stereo Karlstad 1 The Rock 1 Tonläget 1 Rauna 1 Referens 1 Malmsjö HiFi 1 Malmö HiFi center 1 Lars Bengtsson 1 Leffler 1 HiFi Trade 1 Ino Audio 1 HiFi Punkten 1 HiFi Huset 1 Fynda 1 Göran HiFi 1 Hemmabiobutiken 1 Evidence 1 Cd & Vi 1 Balance 1
|
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 17:28:58
|
Skulle vara kul med mer erfarenhet av butiker som lämnar bra service och kanske till o med överträffar våra förväntningar |
|
|
Figge
200.000-klubben
2175 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 20:52:45
|
En liten undran hur har du gjort din undersökning? |
Meridian G08, Thorens 160 Super med SME III och Soundsmith Aida, Trilogy 907, Kimber KCTG, Music First Baby Reference, Pure Audio Reference 2, Vertere Pulse R XLR, Vertere Pulse B Rca,Chord Sarum T och Chord Sarum T jumpers.Verity Audio Rienzi med Cerabase. Nordost Vishnu, Kemp power strip 8 med Hi power cable. Cerabase, Cerapuc och Ceraball. X-can V8, Hifiman HE-400i. Luxman T-12. Lyssna på bra musik med god mat Cykling och randoné på skidor.
|
|
|
Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare
8011 Posts |
Posted - 2006/12/11 : 21:01:08
|
Figge - utifrån vad jag kan tolka det, har Kent Nylander helt enkelt läst igenom denna tråd och räknat ihop de goda omdömen som framförts om olika butiker.
Kanske inte helt vetenskapligt - men väldigt enkelt att kontrollera samt bedöma vederhäftigheten utifrån.
mvh/ Jörgen G |
Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system. Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen. |
Edited by - Jörgen_G on 2006/12/11 21:02:37 |
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2006/12/13 : 00:20:35
|
Hur jag gjort min undersökning:
Det är ingen vetenskaplig undersökning...har bara räknat ihop.
Precis så som Jörgen_G beskriver |
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 11:33:28
|
Man får väl ta sammanfattningen med en nypa salt, Sthlm och Göteborg som exempel bor det betydligt fler människor = större kundunderlag än på småorter.
Många för mig nya butiker som omnäms, kul.
Fortsätt gärna och delge goda åsikter |
|
|
SW
Member
542 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 12:00:50
|
Måste bättra på statistiken för i mitt tycke Sveriges bästa HIFI butik, Jämtljud i Östersund. |
S |
|
|
Stickan
Member
1725 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 12:28:45
|
Radio och TV-hörnan saknas på listan, ligger i Malmö. |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
|
|
Leif Eriksson
Member
700 Posts |
Posted - 2006/12/15 : 18:41:17
|
Jag måste nämna Tonläget, en förstklassig service, som gå utanpå det mesta. |
"the bitterness of low quality, remains long after, the sweetness, of low price" //Leif |
|
|
to_apeiron
Member
584 Posts |
Posted - 2007/01/09 : 03:12:00
|
Audio Concept i Stockholm är ett särklassigt trevligt ställe att gå till. (Det värsta är bara att där finns så mycket som stegrar habegäret...)
Ett annat mycket trevligt, och använbart butiksbesök kan man göra på andra sidan Kunsholmen: Inedalsgatan ner mot vattnet från Fleminggatan.
"Allt i Ljud"--reparationer, service, begagnat, stereo-historia...Och Mats. Han torde vara svårslaget kunnig på vintage och är duktig på att göra saker användbara igen. (Inte sällan bättre än det var från början.)
Vänlig, effektiv, pålitlig. Rekommenderas!
|
Zory Polen
|
|
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
magnus1967
Lämnat på egen begäran
739 Posts |
|
rovis
Member
274 Posts |
Posted - 2007/01/09 : 10:06:58
|
Ljudkompaniet i Uppsala är toppen!
Det känns som att man får en liten bonus varje gång man är där. Första gången, när jag lämnade in min skivspelare för uppgradering av pickupen ("vi bjuder på injustering och montering"), upptäckte de att phonokontakterna var mosade, så det slängdes på ett par Linn-pluggar istället, gratis!
När jag var där senast och sonderade lite inför skivspelarköpet fick jag med mig en påse nålrengöringspapper.
|
|
|
Gustaf
Member
398 Posts |
Posted - 2007/01/09 : 19:51:32
|
Jag tycker det är fascinerande hur uselt behandlad jag blivit behandlad i många av de butiker som nämns i tråden. Jag var nyligen på jakt efter en ny förstärkare och nya högtalare.
Ljudmakarn Var intresserad av en Rega som jag visste att Ljudmakarn sålde så jag gick dit och frågade om hemlån. Får svaret att just den modellen är slut och inte finns tillgänglig förrän om ett par veckor. Ok fine. Nu kommer det intressanta. En normalt funtad säljare ställer rimligtvis frågan om det är någon annan produkt som är intressant. Så kan jag meddela inträffade inte i detta fall. Säljaren ger mig butikens visitkort och är redan i samspråk med nästa kund innan jag hinner säga flaska. Välkomnande och säljande beteende? Inte på Ljudmakarn i alla fall.
Reference Audio Visste att de här hade ett par högtalare som jag var intresserad av. Vid det första besöket är säljaren ytterst ovillig att dema och överhuvudtaget aktivt sälja högtalarna. Jag lämnar butiken med en märklig känsla. Vid ett senare besök får jag högtalarna demade av en annan säljare men även han är fullständigt ointresserad av mig som kund.
Hifiklubben Här fanns en förstärkare jag var intresserad att köpa. På plats frågar jag säljaren om den modell jag är intresserad av finns i svart. Ner på lagret och kollar. Nej, fanns inte men kan beställas. Jag var dock intresserad av affär direkt. Frågar om den svarta modellen finns i en annan av kedjans butiker. Får svaret "jag kan ringa men jag tror inte jag får något svar". Haha, det måste ha varit det sämsta svaret i kundbehandlingens historia. Jag lämnade den butiken väldigt snabbt och kommer inte återvända. Senare åkte jag till den kedjans butik i centrala Stockholm, fick ett trevligt bemötande vilket resulterade i köp.
Nej, många stora hifibutiker är inte mycket att hänga i den berömda granen. |
|
|
FBK
700.000-klubben
7379 Posts |
Posted - 2007/01/09 : 20:24:55
|
Vet inte om jag har sagt det förut men jag "tror" att butikerna ute i övriga landet i "stort", är bättre på kundbehandling än en del av Stockholms butikerna. Varför?, ja det kan man ju fråga sig. Ps. Finns nog inte butik som "så ofta" dyker upp i sådana här trådar som Reference Audio, de verkar aldrig bli bättre. |
Lever på samhällets botten. Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland. |
|
|
akktustakki
MJW Musik hemma
1098 Posts |
Posted - 2007/01/09 : 20:37:15
|
Inte för att jag vill komma här och komma, men skall vi fortsätta att ta upp de positiva kundmötena istället för att spåra ur till det vanliga pipandet om hur illa man blir bahandlad?
Jag har aldrig träffat den gode Josef Svalander personligen. Däremot har vi talats vid per telefon och mail ett antal gånger och jag har alltid blivit bra bemött. Har han tid så svaras det alltid på frågor och han kommer med förslag som han tycker är vettiga. Sedan är det upp till var och en att fatta ett personligt beslut. Det tycker jag gäller generellt vid ett köp.
Inget mjäk eller bjäfs, han vill sälja precis som alla andra i branchen. Däremot ganska mänskligt och personligt. |
nu schlappnaru av... DIY. Monacor
|
|
|
Passerati
Member
3449 Posts |
Posted - 2007/01/10 : 01:25:43
|
quote: Sakeo Esoterisk-hifi i uppsala har jag handlat av ett antal gånger och alltid blivit bra bemött!
Musse80 Esoterisk Hifi i Uppsala...
Esoterisk-HIFI är den absolut bästa butiken jag besökt och handlat i. Att Urban är enormt kunnig behöver jag nog egentligen inte ens påtala.
Ohotad 2:a på listan är solklart Peter på Stereo i Karlstad.
3:a är Bertil på Ljudfabriken i Karlskoga, väldigt professionell, serviceminded och till sist vill jag skriva vänlig + rackarns trevlig.
... men sedan är det ganska jämt skägg mellan ett par tre andra butiker. |
|
|
bing
Member
130 Posts |
Posted - 2007/01/10 : 20:54:09
|
Var i Stockholm och botaniserade bland alla hifi butiker måste säga att bemötandet i alla butiker var lysande trots att det var mycket folk i nästan alla butiker så tog dom sig tid att dema trots att jag påpekade att jag bara ville få intryck av sakerna.SÅ allt beröm |
alla öron är olika |
|
|
Jazz
Member
930 Posts |
Posted - 2007/01/11 : 08:08:18
|
Helt oväntat när man bor i Dalarna (finns inte så många andra butiker) så säger jag Lasses HIFI. Alltid bra bemötande och fin känsla för vad man gillar för ljud! Aldrig några problem att bara droppa in dricka en kopp kaffe å snacka hifi.
Till skilnad från en annan butik som vägrade koppla ur subben när man provlyssnade stativ högisar. |
Följ https://www.facebook.com/pages/Lasses-HiFi/178563918858059?fref=ts
|
|
|
kent_n
Member
234 Posts |
Posted - 2007/08/31 : 07:22:07
|
Referens :
Jag har alltid blivit bra bemött där, köpt alla mina Dynaudio högtalare där, ex sista paret fick jag lika bra behandling som tidigare. Dom bar, flyttade, demade, fast jag satt i över 1 timma var intresset från deras sida på topp, fick även låna hem, högtalarna, dom är för stora för min bil, dom skjutsade hem, hjälpte till att bära...
Fick livärdig behandling när jag köpte mina tidigare Musical Fidelity .. |
|
|
-AG-
Member
238 Posts |
Posted - 2007/08/31 : 08:50:55
|
De bägge butikerna här i Umeå, Skönt ljud och RC Ljud & Bild är bägge två kanonbutiker med riktigt bra personal. Känns lite lyxigt med två så pass bra butiker i lilla Umeå, inte många ställen man kan få sig lyssningar på Quad 2905, Wilson, Peak Consult, Brinkmann spelare, McIntosh, Nagra, Bladelius, ARC Reference osv... Inte för att det är i min prisnivå, men det ger hifishoppandet lite krydda :) |
|
|
Topic |
|