HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mirsch Allegro NG8.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2002/11/18 :  16:59:36  Show Profile Send henricsson a Private Message
Hola!

Jag hittar inte nått på nätet om dessa,, en kille på nätet säljer NG8+NG8B på nätet på 2kkr. Någon som har erfarenhet av dessa eller har en länk?

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Thomas A
Member

189 Posts

Posted - 2002/11/18 :  18:31:44  Show Profile Send Thomas A a Private Message
Finns icke någon länk. Vad vill du veta?

De kostade nya (ung. 1990) ca 3500:- paret för NG8 och 5000:- paret för NG8B. NG8 är en liten 10-liters monitor som går ner till ca 45 Hz. Peerless element. NG8B är 27 liters basar (6.5 tums element) som fungerar som stativ och avlastar NG8 under 100 Hz. De är inga subwoofers (undre gräns ca 35 Hz).

De låter relativt bra på akustisk musik. De mäktar inte mät tung bas, och har en någon retsam resonans vid 3-5-4 kHz.

Jag har dem med aktiva NG8B delar, och bygger nya varianter just nu. Kallade NG8 "active". Jag har dock levt nöjsamt med NG8/NG8B i över tio år! Så det säger väl lite om högtalarna i alla fall. 2 kkr för dessa...hmmm. Nya element till högtalarna kostar runt dryga 2500:- idag. Så om det är prisvärt eller inte beror på....flexibla är de dock...

Thomas

"Kunskap är värdelös om den inte kan förmedlas"
Go to Top of Page

henricsson
Nu Katt-lös...

3234 Posts

Posted - 2002/11/19 :  01:44:45  Show Profile Send henricsson a Private Message
Tackar tackar.

Ju mer man vet desto mer vet man hur lite man vet

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000