HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Julklappstråden inköpsmetoder / ideer / tips / rim
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Passerati
Member

3449 Posts

Posted - 2006/11/02 :  08:13:54  Show Profile Send Passerati a Private Message
Funderar och grunnar lite på vad man skulle tänkas handla som kan göra ens nära och kära lite gladare på julaftonen

För egen del så brukar brorsorna & syrran vilja ha pengar för att handla på mellandagsrean, morsan vill oftast ha någon kökspryl, farsan - verktyg. Även fast det snart bara är en fyrpelarlyft kvar att köpa , mormor & morfar - som inför varje jul slentrianmässigt mest säger att dom inte vill ha något för dom har allt , tjocka släkten osv.

Pratade med en polare häromdagen som berättade att han går in i en och samma alltiallo/presentaffär, handlar alla julklapparna och sedan går han direkt till tåget med kassarna åker hem och firar jul.

Har ni funderat klart på lattjo julklappar eller t o m handlat klart


Länkar till några rimstugor undertiden :
http://www.rimstugan.se/
http://julklappsrim.info.se/
http://www2.hemsida.net/vby/julrim/julrim.asp
http://members.tripod.com/gustaf/
http://home.swipnet.se/~w-57331/jul/html/julklappsrim.html

Edited by - Passerati on 2006/11/02 08:17:27

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/02 :  09:04:09  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Allt vad åren lider så börjar julklapparna kännas allt mer som en meningslös kohandel. Ju tidigare man kan komma ifrån det desto bättre.

Vår familj har förhandlat bort både julklappar och födelsedagspresenter mellan oss "vuxna" och istället så skämmer vi bort barnen desto mer.

Julklapperiet börjar kännas mer och mer som ett meningslöst utebyte av pengar, det är bättre att koncentrera sig på julen, julmiddagen och julandan i sig och BARNEN framför allt!

I och för sig så bryter mina föräldrar "avtalet" varje år och ger mig och min syster 1 present var även om de lovar att inte göra det.. varje år, men det är helt befriat på "krav".

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.

Edited by - EuphoniC on 2006/11/02 09:14:36
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/11/02 :  09:37:45  Show Profile Send B-200 a Private Message
hehe jag kan bara sådana sjuka rim så jag rekommenderar en pläd till flickvännen som kan hålla henne varm när du jobbar.

andra presenter:
smycken
klocka (armbandsur)
fotoalbum, med kommentarer "att samla VÅRA gemensamma minnen i"

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2006/11/02 :  10:10:46  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
Försöker börja rätt tidigt så att an slipper den värsta julpaniken.

Ska försöka vara fördig med handladet till början av december

Nu handlas det bara julklappar till närmaste familjen så det brukar inte vara allt för jobbigt.
I mitt fall blir det bara fyra fem julklappar totalt.
Men så är det några kompisar som har den dåliga vanan att fylla år i slutet på dec. O de gillar inte att få julklappspapper på sina presenter

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/11/02 :  10:20:22  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jag brukar var tidig i julklappshandlandet. Det är skönt att ha allt klart när övriga julhandlare börjar drabbas av panik.

Julklappar gives i första hand till barnen. Den allra käraste vuxna får emellertid något symboliskt - bland annat för att jag själv väldigt gärna vill ha paket av henne på julafton. Jag är nämligen litet barnslig därvidlag...

Ibland hittar jag något riktigt fyndigt att överlämna till frugan - då får hon det.

I år har hon emellertid beordrat mig att köpa en bra CD-spelare till oss i julklapp!

God Jul så småningom förresten!
/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/02 :  14:19:44  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Jag är tvårt om, om jag får bestämma så inhandlas de flesta av de klappar JAG ger bort, på själva julafton.
Numera är det inte så många butiker som har öppet,,,, dock finner man det mesta på den gallerian som har öppet.

quote:
Vår familj har förhandlat bort både julklappar och födelsedagspresenter mellan oss "vuxna" och istället så skämmer vi bort barnen desto mer.


Det har vi sagt i 10 år,,, och alla säger det om igen varje år,,, och fungerar det ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/11/02 :  14:30:29  Show Profile Send Manga X a Private Message
- Nope!


Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/11/02 :  14:48:51  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Typ,,,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EuphoniC
Klubbmästare i HiFi Norr

3091 Posts

Posted - 2006/11/02 :  14:51:38  Show Profile  Visit EuphoniC's Homepage Send EuphoniC a Private Message
Bortsett från att det inte funkar helt (men det är ju bara päronen så det är ingen som behöver ha ångest över det) så funkar det skitbra

/Jonas


Hemma hos mig | Klubbmästare för HiFi Norr - Kontakta mig för mer information.
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/11/04 :  18:50:43  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Jag har svårt att släppa tanken på att julklappar är rätt så kul att få. Så även om man slänger samman det som barnen i släkten skall ha. Polarnas barn osv. och även om vi säger som alla andra: att vi är vuxna nu och inga julklappar behöver bytas, så slinker det igenom några få i alla fall.

Barnen är ju inte så kräsna än så längen, så de klapparna är ju rätt simpla. Värre med damen. Hoppas snart att man får bra idéer på nåt till henne. Nån som vet nån bra deckare (typ spännande från början till slut)?

Köper julklappar till mig själv. Då vet man at man får vad man önskar sig.

/M
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000