Author |
Topic  |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 10:24:47
|
Jag ska tillbringa kommande lördag i Malmö. Det första som man kommer att tänka på är Hifibutiker! Finns det någon/några trevliga butiker "hyfsat" centralt?
Jag kommer att vara på Slagthuset, jag vet iofs inte om det ligger centralt eller ej men det borde vara lätt att ta sig till centrum om det ligger lite "off"
Mvh Mikaell. |
|
Audionet
Reportage-Harry 2007, 100.000-klubben

4639 Posts |
|
Stickan
Member

1725 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 11:32:25
|
Ljudprodukter ligger 500 meter från Slagthuset. Hificenter ligger på andra hållet, 700 meter från stationen på en tvärgata till höger. Hifiskåne ligger vid Triangeln:http://www.hifiskane.se/
Radio & TV-hörnan ligger på Davidhallsgatan, som går mellan Triangeln och kanalen. |
Praktikant på "Radio TV Hörnan" i Malmö. |
 |
|
Raffe
Member

142 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 14:20:07
|
Edit:
Trodde jag läst igenom tråden ordentligt, men tydligen är jag blind
//Jonas |
Korta kjolar är bra ju mindre långa dom är.
Å så här ser min anläggning ut för tillfället: Clearaudio Performance, Audio Techninca ART9, Cayin CDT 17a, Musical Fidelity Nu-Vista 800, Primare Spa 32hd, Trigon Advance, Exact Power EpM15a, Oppo UDP-205-4K/UHD, AMC 3-kanalare, Von Schweikert Vr4 jr o ett par Philips Fidelio X2, allt ihopsnörat med Transparent Super o Ultra |
Edited by - Raffe on 2006/11/01 21:04:40 |
 |
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 16:51:32
|
Är det någon som vet om mannen med initialerna P.C jobbar kvar på Ljudprodukter eller har han gått över helt till sin högtalarimport?
Ber om ursäkt för OT:n
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 20:35:31
|
Han är där lite då o då , mest för att han tycker att det är kul  |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2006/11/01 : 21:18:48
|
Man tackar för vänligheten, dessa butiker ska kollas upp!
Mvh /Mikaell. |
 |
|
eliot
Member

1398 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 18:47:29
|
Snoddas skrev: Är det någon som vet om mannen med initialerna P.C jobbar kvar på Ljudprodukter eller har han gått över helt till sin högtalarimport?
Jag har kontaktat Patrik Caesar och här är hans svar: quote: Jag har aldrig varit anställd på Ljudprodukter. Jag har liksom många andra varit däruppe, druckit kaffe och pratat med kunder då de inte fått någon hjälp av Calle pga att han varit inne i verkstaden eller liknande. Jag har också demonstrerat för PL.Audio på mässor, men inte varit anställd utav Lars Ek. Det är så att jag har ett brinnande intresse av musik och tydligen tycker utställare att jag har ett trevligt sätt att demonstrera på, för jag blir alltid kontaktad innan mässor av diverse utställare. Nu ställer jag som bekannt ut själv och ni som gillar musik är välkomna på en ljudmässa på S:t Gertrud i malmö den 9-19 DECEMBER (rakt över SAS ROYAL där Malmö mässan brukar vara. Kom och njut av musik. Patrik
Mvh, Eliot |
'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.' Winston Churchill
Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella |
 |
|
Snoddas
Member

920 Posts |
Posted - 2006/11/02 : 20:31:03
|
Tack för det "eliot". Har träffat honom några gånger där inne därför trodde jag att han jobbade där. Fel av mig..
Har jobbat med honom innan, på lite annat håll, och tänkte att jag kanske kunde använda mig av bekantskapen...... .
Ber återigen om ursäkt för OT:n
|
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2006/11/04 : 10:15:06
|
Då ger jag mig ut i Malmöblåsten på en liten hifipromenad, trevligt!
/Mikaell. |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2006/11/05 : 21:36:13
|
Hur gick det då?
Ljudprodukter: Hur trevligt som helst, snacka om att brinna för musik/hifi. Var det Kalle han hette i butiken? Berylium..lät riktigt bra tycker jag.
Hifiskåne: Stängt..
Hificenter: Stängt..
Det var visst Allahelgonsdag eller nåt, typiskt är ordet! |
 |
|
Burmäster
Fd. Dan

2853 Posts |
Posted - 2006/11/05 : 21:41:50
|
Jag handlade precis en vinylspelare av Kalle! Han är mycket kunnig!! |
Artphotography |
 |
|
B-200
fd. asimov66

4687 Posts |
Posted - 2006/11/05 : 22:01:50
|
håller med Dan, jag handlade en spelare av Kalle med för ett tag sen. Kompetensen och intresset är på topp. |
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel |
 |
|
Mikaell
Member

1046 Posts |
Posted - 2006/11/05 : 22:22:58
|
Han hade en vibrationsdämpande platta som han hade tagit fram med en kopparplåt i, mycket intressant. Jag ska prova en sådan till min cd inom en snar framtid. Kalle pratade väl om sina "egna märken" MEN han pratade inte illa om andra märken som jag har märkt är ganska vanligt, och tråkigt.. |
 |
|
|
Topic  |
|