HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Bra transport med AES/EBU
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/29 :  17:23:59  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Ja, jag vill ha en transport till min electrocompaniet DAC.
Max 10k men något jättespeciellt så går det väl att öppna plånboken lite till.
Alla mina andra komponenter är så gott som EC så det är svart, och lite guld, så det är föredras väl, men är inget måste.

Har en PD91 nu som drive men den saknar AES EBU ut vilket jag vill ha till min dac.

AES/EBU är ett krav, så förslag?

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/10/29 :  17:26:30  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Sony X5000 som du målar svart ??


>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2006/10/29 :  17:41:00  Show Profile Send Niclas a Private Message
Ett makalöst fynd är Audionet ART som säljs för 12000 här: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=3677

Dock i silver men Johan har lösningen.
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/29 :  19:50:49  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Audioneten är ju klart tänkbar, hade den varit svart hade jag nog varit helt säker. :) Tackar.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:08:30  Show Profile Send Niclas a Private Message
Jag vet att Audionet byter front på uppdrag. Dock blir Du av med spelaren i nå´n vecka till en kostnad på några ( har för mig 3 ) tusen.
Kolla med PL-audio.

En annan bra kombatant är TAG McLarens drive, men är inte helt säker på att den har den digitalutgången Du söker. Finns också för en förhållandevis "billig" peng på hifimagasinet.

Lycka till !
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:16:59  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
TAG McLaren är jag lite tveksam till eftersom de inte finns längre, det är allt.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Digger
Member

304 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:24:31  Show Profile Send Digger a Private Message
Vet ej när det gäller AES/EBU men annars är denna intressant tycker jag:http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=8865
Go to Top of Page

forken
semester på egen begäran

818 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:31:18  Show Profile Send forken a Private Message
Gryphon Tabu har AES/EBU utgång.

Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/10/29 :  20:45:51  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Japp, har sett den, är ett alternativ. Jag tror att jag ska skaffa en SB först, alltså squeezebox först, och se hur mycket min existerande drive blir använd, visar det sig att allt blir SBande så kanske jag inte behöver en ny drive alls? Så, jag bygger upp en tipsbank utifall att jag börjar jaga. Tabun är ju fin annars, finns uppgraderingskit från gryphon till den om jag inte behöver min "rumskorrigering".

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2006/10/31 :  13:36:04  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Audiomeca Mephisto en sådan hade jag förut och den hade XLR,Phono,AT&T o Toslink.Micromegas tyngre transporter tror jag hade XLR utgång.
Mvh
Go to Top of Page

Karla
Member

138 Posts

Posted - 2006/10/31 :  14:48:29  Show Profile Send Karla a Private Message
Ber om ursäkt att jag kidnappar tråden lite. Jag har beslutsångest
om jag ska köpa en Electrocompaniet DAC från Oslo i helgen.

Ge mig en kick i rätt riktning. Har en Marantz DV9500 idag. Den ska
bytas mot mediaspelare och (som det var tänkt) en cd-spelare i 15-20
tusen kr klassen. Har läst en del gott om EC DACén. Jag saknar lite
pondus och dynamik i Marantzen idag. Är inte 100% förtjust i superanalytiska spelare. Är jag rätt/fel ute? Tillsvidare blir i såfall drivverket en tre år gammal H/K DVD. Framtida Londonbesök kan innebära att man tar med ett cyrusdrivverk i handbagaget.

Sorry igen för offtopic...
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2006/11/01 :  05:11:55  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Jag har en ec dac, klart nöjd med den, men den spelar genom ec förstärkare också så det kan vara svårt att jämföra ljud, men det du beskriver passar in på EC så jag tror att du skulle bli nöjd.

Sweden->Ireland->Australia->Ireland->...Sweden...Glad to be back
Go to Top of Page

Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben

7949 Posts

Posted - 2006/11/01 :  12:34:21  Show Profile Send Björn-Ola a Private Message
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=9288

"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
Go to Top of Page

Transient Design
Member

287 Posts

Posted - 2006/11/01 :  15:36:16  Show Profile  Visit Transient Design's Homepage Send Transient Design a Private Message
En fundering bara: Är AES/EBU verkligen ett bra format att använda digitalt? Om jag fattat det hela rätt så är inte kontakterna impedans-rätt till 110 Ohms-formatet? Min erfarenhet är att oftast BNC eller ST-Link (AT&T) brukar låta bäst som digital förmedlare. Eller finns det stora vinster att hämta genom att köra digitalt balanserat?

/Lasse

www.transientdesign.se Distributör för AMR, iFi-Audio, Acoustic Revive, Leben, Line Magnetic, LAB12, Okki Nokki, Bryston, Kora, HANA och HiFimans hörlurar.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000