| Author |
Topic  |
|
|
AA
Member

131 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 11:44:46
|
Jag letar, precis som många andra här, ny CD-spelare. Jag har kollat in både nya och begagnade spelare och en av dom frågor som dykt upp i min skalle är om en beggad för låt säga 25000:- med ett nypris för 5 år sedan på det dubbla kan konkurera med en sprillans ny för 25000:-. Eller är det rent av så att den beggade är/kan vara bättre?
Vad tror ni? Skall man satsa sina pengar på en ny eller på en beggad?
MVH
/AA |
Genväg till välljud? - Köp en Ducati! |
|
|
wallraff
Member

1077 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 12:02:42
|
Tjenare AA(AnonymAudiofil?)
Jag har bara köpt begagnat de senaste åren. Då jag är student ser jag mest till pris/prestanda förhållandet. Ja, vem gör inte det ;) De pengar jag har behöver gå till mycket mer än hifi, så att hitta billiga saker begagnat är lyckan själv! Kan kräva en tids letande, men det är det ju helt klart värt! Den som söker, han har finnar, eller hur det nu var...
//Walter |
"I'm easy to forget, I'm just the leadsinger!"
Almost Famous |
 |
|
|
n/a
deleted

1623 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 12:03:22
|
Hej!
Skulle själv inte våga chansa med en 5 år gammal spelare men om, så låter 25k lite saftigt om ny/list-priset var 50k för 5 år sedan.
Mvh A*. |
 |
|
|
Nagra
Member

764 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 12:45:37
|
| tekniken går framåt ganska snabbt inom CD, digitaltekniken, så en 5 år gammal spelare för 25000 så skulle jag tänka till lite. |
ACCUrate PHASE |
 |
|
|
yalpa
Member

1208 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 13:00:50
|
På 5 år ska priset på en cd ha gott ner med 60-70%, allt annat är ocker. |
 |
|
|
kurt
Member

219 Posts |
Posted - 2002/11/18 : 13:31:59
|
Nagra och andra