HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Girigare ju mer man har?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:32:17  Show Profile Send manlix a Private Message
Kan det vara så? Ju bättre system man har desto större är begäret att förbättra det?

svejk
NA addikt

3505 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:43:49  Show Profile Send svejk a Private Message
Beror på hur långt sjukdomen fortskridit.


pryttlar http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=27255
Sugen på att lyssna? Skicka PM
Svejk
Go to Top of Page

Staffan
Member

714 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:47:27  Show Profile Send Staffan a Private Message
Ja,så är det
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/10/23 :  19:52:02  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är nog olika, precis som det är med andra intressen och hobbys.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:00:33  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Tycker jag inte, ju bättre jag har fått det att låta , ju mindre benägen att förändra.......

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:07:07  Show Profile Send f95toli a Private Message
Dessutom är det självreglerande. Man kommer ganska snart till en nivå där meningsfulla uppgraderingar (som ger bättre ljud, inte bara nya prylar) blir så dyra att ekonomin (eller familjen) sätter stop.
De flesta har ju (förhoppningsvis) en gräns och även om det skämtas en del om att sälja diverse kroppsdelar så är hifi ju faktiskt en hobby, uppgraderingar kommer rätt långt den på prioriteringslistan.
När allt kommer omkring så har man ju inte så mycket glädje av de nya fina högtalarna om man inte har någonstans att ställa dem, så hyran måste betalas
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2006/10/23 :  20:25:53  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
quote:
Man kommer ganska snart till en nivå där meningsfulla uppgraderingar (som ger bättre ljud, inte bara nya prylar) blir så dyra att ekonomin (eller familjen) sätter stop.

Precis!
För dom som inte känner dom begränsningarna är det ju bara att grattulera.
Vi andra får fortsätta att spela på lotto och drömma om vad man vill uppgradera. Eller köpa tweaks som man innbilar sig fungerar.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2006/10/24 :  17:53:49  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Är av samma åsikt som Per-G Jeppsson.Har suttit nöjd ovanligtlänge för att vara jag. Det har ju dock passerat relativt många olika kombinationer under åren så man har ju dessbättre hittat sitt ideal, hoppas man åtminstone. Mvh Kristofer
Go to Top of Page

boombox
Member

759 Posts

Posted - 2006/10/24 :  19:09:52  Show Profile Send boombox a Private Message
quote:
Tycker jag inte, ju bättre jag har fått det att låta , ju mindre benägen att förändra.......

Instämmer, tycker det är kul att testa olika grejer för att hitta mitt ideal men det betyder ju inte att det alltid blir dyrare grejer.
Go to Top of Page

delight
Member

94 Posts

Posted - 2006/10/24 :  20:16:04  Show Profile Send delight a Private Message
MYCKET VILL HA MER OCH FAAN VILL HA FLER
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/10/25 :  16:10:55  Show Profile Send Poe a Private Message
Håller med. Hamnade precis själv i en situation där jag insåg att bättre väljud skulle kosta skjortan. Valde därför att "nedgradera" (åtminstone ekonomiskt) en del av anläggningen och sitter nu mycket nöjd.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000