HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Vanderveen "Amplimo UL40 - S2"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2006/10/22 :  05:24:17  Show Profile Send MrIcE a Private Message
Hej!

Surfade omkring på nätet för att få insperation hur jag ska utsmycka mina hfls1:or (fanér kontra vinyl osv)

Helt plötsligt snubblade jag över denna:

http://www.svalander.se/shoppen/ul40s2.htm

Kan detta vara något att bygga och driva Hfls1:orna eller kommer det att krävas ett slutsteg för att det ska låta bra? (är förstärkaren för strömsvag helt enkelt?)


HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2006/10/22 :  10:14:44  Show Profile Send Kmj a Private Message
Det ska du nog tyvärr låta bli. Han rekommenderar mer effektiva högtalare, minst 90dB, till sitt större 70W slutsteg så kan inte tänka mig att det skulle va nån skillnad på denna. Menno (tillsammans med flera andra vad jag har förstått) är våldsamt allergisk mot återkoppling och med min något begränsade rörkunskap så ska låg eller ingen återkoppling inte vara kompatibelt med tungbrivna högtalare.

Men har du nu en sån budget så kolla HFTA, den ska visst vara lite mer robust.

Edit:
Om du inte tvunget ska ha rör så finns det både roliga och maffiga alternativ. Ett antal olika Aleph-konstruktioner finns ju. Sen finns ju de bra mkt häftigare (min helt ogrundade åsikt) Krellklonerna som jag och Ryssen pillar på. Transistorer och strömslukande iofs.

.....where the music comes to die.

Edited by - Kmj on 2006/10/22 10:21:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.56 sekunder. Snitz Forums 2000