Author |
Topic |
jos
Member
815 Posts |
Posted - 2006/11/17 : 08:26:46
|
Alltså, ang fasplugg så ska det, som beskrivs tidigare, finnas vissa akustiska fördelar med en sån konstruktion. En spetsig kon som sitter fast i elementet är absolut ingen fasplugg utan en designad dammkåpa.
Detta hittar ni på billigare konstruktioner och är enbart en designbluff för att det ska se ut som ett exklusivare element än vad det är. Dvs, ett element med fasplugg är generellt sett mycket dyrare än ett utan. |
|
|
Amazon
fd. arne
490 Posts |
Posted - 2006/11/19 : 20:38:33
|
Sådär ja då var man ägare till ett par Signature 805 :) |
|
|
Hatoil
Member
1102 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 21:27:38
|
Grattis! Vad tycker du då?
Jag måste köpa en större lägenhet, så att jag kan packa upp mina igen, jag blir ju sugen. Gillar dem väldigt mycket i ett rymligt rum. Man vill ju att de skall kunna sjunga ut. Saknar ljudet från dem. |
Säljer ny och begagnad vinyl i butik och på nätet: www.vinylium.se |
|
|
Amazon
fd. arne
490 Posts |
Posted - 2006/11/20 : 23:23:03
|
Jag tycker det låter fantatiskt bra trots att jag driver dem med ett 218 steg som enligt en del inte ska vara så enormt bra. Öppet, detaljerat, naturtroget och med bra bas. Går dessutom att spela riktigt högt. Verkar nästan gå djupare än mina Al-750. Någon som känner till om det finns något speciellt polermedel med tillhörande trasa man kan köpa för att få dom riktigt fina? Vill inte gärna använda en vanlig disktrasa då det kan uppstå repor :) |
|
|
hayabusa
Member
79 Posts |
Posted - 2006/11/21 : 00:30:47
|
Bara att grattulera till ett par grymt välljudande och snygga låder. |
, |
|
|
overhang
Member
321 Posts |
Posted - 2006/11/21 : 07:48:51
|
Prova med autosol om du vill polera bort smårepor och dylika (används för att polera krom och i alla fall tidigare rutor på flygplan)prova dock först på en mindre ytan som inte syns så att du inte förstör lacken. Annars finns ju häxans puttsmedel. Trasa borde ju någon polerduk för bilar funka fint, eventuellt kanske en mickrofiberduk kan fungera bra, dessa tar även bort fettfläckar utan att du behöver något annat. |
CA Azure 640c V2 => Xindack FA-1 => Arcam Alpha-10 => Xindack FS-1=> PMC FB1+
Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=61278 |
|
|
Topic |
|