| Author |
Topic  |
|
|
Eknab
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2002/11/16 : 21:08:12
|
Hej
Jag är inte så insatt i ljud å grejs... Vill köpa mig en sån dära subwoofer för en billig slant, men vet inte riktigt vad ja ska köpa... ngn som har ngr tips? Min budget överstiger inte gärna 2000:-
Har hört ganska mkt baksnack om proson, är de verkligen så dåliga som det sägs? De säljer en subbas på fyndbörsen för straxt över en tusenlapp, är det ett bra köp?
MVH Eknab |
|
|
Steve
Member

261 Posts |
Posted - 2002/11/16 : 21:18:32
|
quote: Originally posted by Eknab
Hej
Jag är inte så insatt i ljud å grejs... Vill köpa mig en sån dära subwoofer för en billig slant, men vet inte riktigt vad ja ska köpa... ngn som har ngr tips? Min budget överstiger inte gärna 2000:-
Har hört ganska mkt baksnack om proson, är de verkligen så dåliga som det sägs? De säljer en subbas på fyndbörsen för straxt över en tusenlapp, är det ett bra köp?
MVH Eknab
AudioPro är skitbra grejer har de inte kvar Sub Novan för 2195 på Fynbörsen den är fin för det priset |
Edited by - Steve on 2002/11/16 21:19:06 |
 |
|
|
orthanc
Member

627 Posts |
Posted - 2002/11/16 : 22:12:37
|
quote: Originally posted by Eknab
Hej
MVH Eknab
Lär hålla med Steve. Audio pro´s sub nova låter mycket för sina pengar. Går att få tag på under 2000:- vad jag vet iaf.Ta och lyssna på den och skapa en egen uppfattning, det är alltid det bästa. Prosons äldre subwoofers lät inge vidare, men de kanske ryckt upp sig. De har väl nått mått billigt men mycket ljud eller nått sådant.=)
//Orthanc |
Undersöker för tillfälle. |
 |
|
|
Eknab
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2002/11/16 : 23:29:40
|
liten snabbfråga, vilken är bäst av de två modellerna:
audio pro sub nova eller audio pro b2.27? |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/17 : 12:07:49
|
Min erfarenhet av AudioPro är inte lika rolig tyvärr. Jag har ägt tre AudioPro-basar, alla har gått sönder och skickats på reparation. Basarna var Sub Evidence och Sub Nova.
Nu är AudioPro ett minne blott i min anläggning, sedan ca 2 år :-).
Om jag var du skulle jag inte utesluta begagnatmarknaden! |
 |
 |
|
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/11/17 : 12:58:54
|
Röda äpple halva priset ??
Har haft 2 st. Audio Pro B2-50 sedan 1980, ingen av de har pajat och elementen är helt intakta. De gamla grejjerna kan man nog med fördel köpa begagnat.  |
 |
|
|
jajon
Ej medlem längre

415 Posts |
Posted - 2002/11/17 : 13:06:30
|
quote: Originally posted by falukorv
Röda äpple halva priset ??
Har haft 2 st. Audio Pro B2-50 sedan 1980, ingen av de har pajat och elementen är helt intakta. De gamla grejjerna kan man nog med fördel köpa begagnat. 
Jag har ingen aning om vad det beror på, och jag bryr mig inte särskilt mycket heller. Om 100% av de produkter jag inhandlat av samma märke går sönder är det tillräckligt för att avskräcka mig, även om ljudet är bra när det fungerar.
AudioPro's försäljning har ju ökat markant på senare år, vilket kanske (tyvärr) påverkar kvaliteten på nyare prylar. Jag har en kompis som äger ett par Blue Diamond som har varit inne för reparation två gånger (först strejkade den ena högtalaren, sen den andra!).
Det är säkert ett otrevligt sammanträffande, men enligt en källa på en mindre seriös elektronikkälla får de in många aktiva AudioPro- högtalare. Vissa är helt döda (vilket oftast beror på ett lödfel i nätagget), andra ger ifrån sig ett irriterande 50Hz brumm.
Whatever. Vissa har otur, så är det. :-) |
 |
 |
|
|
falukorv
Ej medlem längre

555 Posts |
Posted - 2002/11/17 : 13:14:48
|
Låter som de inte längre tillverkas i Sverige (Lövånger) ? B2-40, B2-50, B2-70, B2-100, B4-200 var riktiga grejjor ! |
 |
|
|
n/a
deleted

776 Posts |
|
| |
Topic  |
|