HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 TB bas SPL in room and cabinet
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/10/11 :  14:53:07  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Tänker jag rätt vad ska jag göra för att minska gruop delay 15 ms börjar väl närma sig hörbart eller.

Det sitter 4 st i varje låda det är 100w på nu.


Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

Edited by - BuffaloBengt on 2006/10/13 16:41:10

jonash
Member

299 Posts

Posted - 2006/10/11 :  21:35:25  Show Profile  Visit jonash's Homepage Send jonash a Private Message
Man säger generellt att groupdelay på 15-20ms är hörbart, MEN, i ditt fall e det under 30Hz...inget jag skulle ha fäst nån större vikt vid..

mvh Jonas
Go to Top of Page

BuffaloBengt
Member

378 Posts

Posted - 2006/10/13 :  16:40:34  Show Profile Send BuffaloBengt a Private Message
Nytt försök fortfarande 4 st låda hur mycket kan man lita på "SPL in room and cabinet" har satt upp rumet som det ska se ut?? jag har 400 w för att se när elementen bottnar. Vill helst använda tang-band basarna för detta skall bli ett projekt som inte kostar nått, har jag lovat frun. Några synpunkter.

Luft hastigheten är ca 18 m/s i porten


Bengt

"Om det inte känns så hörs det inte"
Och nu känns det

Edited by - BuffaloBengt on 2006/10/13 16:43:22
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000