HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Fynd på skivmässa: Ekseption och Stray Dog - Vinyl
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Manticore
Member

99 Posts

Posted - 2006/10/08 :  10:27:27  Show Profile Send Manticore a Private Message
Var på skivmässa igår, jag älskar att rota i 10:- och 20:- kronorsbackarna :)
Hittade bla Ekseption - Ekseption 1969 och Stray Dog - While Your Down There - 1974. Härlig musik! Men jag vet inget alls om dom.
Nån annan som lyssnar på nått av dessa band?

Edited by - Manticore on 2006/10/08 10:54:12

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/10/08 :  11:09:57  Show Profile Send Roq a Private Message
Progressiva rockare som gjorde en del covers, eller hur?
Kommer ihåg att min pappa hade en skiva med dem - eldsflammor på omslaget och så spelade de klassisk musik a la rock eller nåt liknande. Jag kommer inte ihåg hur det det lät egentligen
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22004 Posts

Posted - 2006/10/08 :  11:47:12  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

Ekseption är ett av de första experimentella banden som mixade hej vilt. De kan nästan räknas som synthband för de använde elektrifierade instrument och de första syntharna. De lirar otroligt rolig musik och det fanns ingen kompositör som gick säker för deras tolkninger. Bland annat Luwig van Beethoven fick sin alster "tolkade"...

När de var som mest aktiva var det många som rynkade på näsan åt det de gjorde. Nu är det desto fler som erkänner det nydanande i det de gjorde.

Den plattan som du har bild på var den första av farsan's plattor som jag spelade sönder. Den är hur rolig som helst!

Jag har kvar den, men vår gamla skivspelare med mononål har tyvärr gjort ett bestående intryck på plattan. Nu har jag den mer för att påminna mig om hur roligt jag hade med farsan's nyinköpta platta tills han kom på mig...

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Roq
RödaTråden Vinnare

2892 Posts

Posted - 2006/10/08 :  12:21:15  Show Profile Send Roq a Private Message

...var det visst. Hmm, undrar om det inte var en del Beethoven-tolkningar på den?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000