Author |
Topic |
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2006/10/04 : 20:15:03
|
...progressiv metal?
Tänker på deras senaste, Monday Morning Apocalypse, köpte den för några dagar sedan å har snurrat den några gånger. Schysst metal i allra högsta grad.
Men.
Jag saknar de progressiva elementen. Eller har jag missat dem? Pain of Salvation är ett lysande exempel på progressiv metal, och jämför man dessa grupper så tycker jag Evergrey är mer "vanlig" metal än progressiv dito.
Åsikter tack.
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
Kreator
Member
238 Posts |
Posted - 2006/10/05 : 12:58:41
|
MMA är inte proggmetall, det var egentligen inte de två plattorna innan heller. In Search Of Thruth är den platta som kvalar in som progg. Egentligen är det lite fel fack dom hamnat i. Mycket beror nog på att dom ligger på Insideout.
Men visst, dom har en väldigt egen stil, men allt som är lite annorlunda bör inte per automatik klassas som progg. |
Pengar gör ingen lycklig, men jag gråter hellre i en Porsche än i en Fiat! |
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2006/10/06 : 12:24:13
|
Aha.
Då var jag inte helt ute å cyklade alltså...
|
"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo |
|
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!
20859 Posts |
Posted - 2006/10/06 : 12:31:51
|
ProgLight |
>musik förmedlingen< Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
|
|
|
jojje_guitar
Member
701 Posts |
Posted - 2006/10/06 : 12:49:48
|
|
|
|
|
Topic |
|