HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 QLN606 - åsikter
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gustaf
Member

398 Posts

Posted - 2006/10/01 :  17:48:50  Show Profile Send Gustaf a Private Message
Har ett par begagnade qln606 på gång...någon som har erfarenhet av dessa och kan berätta lite om hur de spelar musik? Nypris?

Stereo Audio
Member

674 Posts

Posted - 2006/10/01 :  18:58:20  Show Profile Send Stereo Audio a Private Message
Jag har ett par QLN 606, jag betalde ca. 8000.
Behagliga och ganska varma i klangen. Jag kan sakna toppen ibland. Basen finns och räcker till bra. Jag har justerad med proppar i basreflexporten för att få bort lite bas, passar bättre i mitt rum.
Så i några få ord, skulle jag säga, fyllig bas och varm klang men utan de sista detaljerna.

Stereo Audio
Go to Top of Page

Shullman
Member

162 Posts

Posted - 2006/10/01 :  21:44:57  Show Profile Send Shullman a Private Message
Lyssnade på ett par för 1 år sedan i en afär i GBG, tyckte som tidigare talare att dom hade ett väldigt varmt och trevligt ljud som säkerligen kan spela även dåliga inspelningar bra, vilket ju inte är fel!, så värderar du det ljud idealet så är det ett bra köp!
Go to Top of Page

sopwith
Member

595 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:36:30  Show Profile Send sopwith a Private Message
Tycker att det är en klockren glädjespridare, har själv ett par 612:or som jag köpte beg(kollade oxå på 606), dom gör jag mig aldrig av med, bra elektronik och kablar så smiskar dom loss ordentligt, hör ofta att just QLN inte har det sista i upplösning men tycker inte det stämmer, möjligtvis är klangen något mörk och lättlyssnad, men detaljerna finns där.
Har du en stark stärkare och ett bra pris så köp dom.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000