HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Engelholm Audio säljer Rega!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/09/30 :  10:49:52  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Engelholm Audio säljer Rega!

Under Arkenmässan lånade jag Rega-elektronik och blev imponerad av pris/prestanda. Testerna i hemmets vrå innan mässan gav mersmak.

Nu har vi kommit till skott och jag har säljer nu Rega-produtkerna!

Jag har lyssnat till Rega Apollo, Saturn, Mira 3 samt Fono MM. Vi skall heller inte glömma Rega's tonarmar och skivspelare! Klassiker som RB-300 går inte av för hackor... Skvaller säger att Rega kommer med en ny vinylspelare inom kort. En priskiller!

Den integrerade Mira 3'an har förresten både Pre out och Main in. Det betyder att Engelholm Audio Active Concept passar perfekt! Lägg till Delo, baso samt ett extra slutsteg (Rega Maia) och du har musik i kvadrat: anpassningbart, personligt!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2006/09/30 :  10:58:35  Show Profile Send Manga X a Private Message
- Roligt att du börjar sälja dem!
Rega är trevliga!



Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/10/01 :  00:29:03  Show Profile Send Blue a Private Message
Rega har ju uppgraderat cd-spelarna, hela högtalarsortimentet och dessutom släppt två nya vinylare och nya pickuper under den senaste tiden... Vet du om dom har några planer på att röra om i förstärkargrytan nu också?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/10/01 :  11:52:57  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Blue: Det jag vet är att dom uppdaterat förstärkarsidan vilket har gett tilllägget "3", ex "Mira 3". Jag har tyvärr ingen mer information just nu. Mira 3'an tyckte jag verkligen om och jag förstod på svenska distributören av Rega att denna uppgradering (till Mira 3) var rätt nyligen. Men jag kan ha fattat fel här... Vill du kan jag kolla upp närmre!??

MangaX: Ja "trevliga" helt rätt ord för dom!

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/10/02 :  08:07:40  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Kommer du även att sälja Regas högtalare?

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/10/02 :  09:22:16  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Musse: Jag har möjlighet att göra det men kommer (av förklarliga själ) inte ha några modeller hemma. Sitter nöjd med mina egna...

Är det nån speciell modell du tänker på?

Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/10/02 :  13:14:03  Show Profile Send Poe a Private Message
Regas minsta förstärkare, Brio, har väl precis uppgraderas till Brio 3. Lite bättre nätdel och lite högre effekt tror jag.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2006/10/02 :  16:15:38  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Poe: Jag har fattat det som att alla Rega's produkter som har tillägget "3" (alltså alla förstärkare/slusteg/radio, etc) har relativt nyligen blivit uppgraderade.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Poe
Member

808 Posts

Posted - 2006/10/03 :  08:42:33  Show Profile Send Poe a Private Message
Jo, det är helt riktigt. Miran blev dock uppgraderad för ett tag sedan, Brio alldeles nyligen.

eof
Min anläggning
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.46 sekunder. Snitz Forums 2000