HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Specialintressen
 Teknik och DIY
 Konvertera PS/2 tangentbord till RS-232?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

weedo
Member

175 Posts

Posted - 2006/09/16 :  17:02:23  Show Profile Send weedo a Private Message
Jag har ett litet projekt på gång där jag vill kunna styra en ljudapparat från ett vanligt PS/2 tangentbord. Problemet är att protokollet från en sådant inte är helt enkelt. En väg runt problemet är att ha en converter som "översätter" PS/2 tangentbordet till gammal hederlig RS-232.

Jag har hittat en sådan pryl på nätet och den verkar vettig:
http://www.icircuits.com/prod_keyverter.html

Den kostar $49 och det är helt OK, men då måste jag beställa den från USA = tar tid och kostar mycket i frakt.

Är det någon som känner till fler varianter på temat? Finns det att köpa i Sverige?

Anders Cöster www.coster.se

soundbrigade
Semesterfirare

7879 Posts

Posted - 2006/09/16 :  19:45:01  Show Profile Send soundbrigade a Private Message
Inte mycket pengar och behöver inte ta lång tid.
Jag får mina rörpaket från TubesAndMore på 1-2 veckor, korsettmönster på ung samma tid.
49 doller är 350 spänn - inte mycket, såvida man nu inte saknar pengar helt. Tror du kanske kan hitta närmare men billigare???
Googla!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.48 sekunder. Snitz Forums 2000