HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Vad håller vi på med igentligen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/15 :  21:16:12  Show Profile Send Lech a Private Message
Jag "chattar" på ett forum i USA som administreras av ett av världens största märke( no Name ) och det är omodererat. Alltså fritt fram för åsikter. ( våra moderatorer gör ett jätte jobb )
Där är klimatet helt annorlunda än vårt (trots moderatorers jätte jobb).
Jag har ingen annan förklaring än att vi medlemmar älskar att"gnabbas" och vet bäst.
Ett ex. Från detta forum med ref till vårt


Reply Quote Favorites Contact lech:
Thanks every one for the velcome topics to this forum.

I will try to learn me post pictures, and in the meantime :To all of you ,enjoy the music from the active part of your combos which includes Klipsch. Source> amplifiers>speakers

Dont listening at dead parts as cabels ,contacts, fuses as they do in a Swedich Fora ( www.hififorum.nu )

There is a war between opinons running and it is a disaster

BR

Lech



Lech,

Don't worry too much about the little things (cables, contacts, fuses, etc.). Just get the speakers and amps right, then work down to the CD player, etc. When you have a lot of money to spend on the last 3% of musical greatness, then jump into that hole.

Or ... just enjoy what you have. You're already there!

Chris


--------------------------------------------------------------------------------
http://users.adelphia.net/~chris.robinson3/index.htm

"My nostrils flared at the scent of his perfume: Pyramid Patchouli. There was only one joker in L.A. sensitive enough to wear *that* scent...and I had to find out who he was!"
- Nick hot on the scent of Rocky Rococo - Nick Danger, Third Eye -

Ja så kan det låta

Kommentarer

MVH
Lech






Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2006/09/15 :  21:22:32  Show Profile Send marens a Private Message
Jag har alltid haft uppfattningen att mindre moderering och regler ger en mer avslappnad atmosfär. Det blir helt enkelt inte lika stelt och pressat då alla har chans att säga precis sin åsikt. Känns det som att man inte får uttrycka en åsikt så blir klimatet mer instabilt och explosivt. Jag tycker det är lättare att veta hur man ska förhålla sig till andra när de säger precis vad de tycker.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/09/15 :  21:25:09  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Ett annat exempel då, från ett amerikanskt forum:

"The subject of blind testing is a hot one. We love the enthusiasm and passion the topic evokes, but let's keep discussions of blind testing to their own threads.

Any posting that demands proof for their opinions on sound quality, whether that proof be in the form of questions about blind testing or ABX testing, etc, is inappropriate and will be deleted. If anyone wishes to discuss blind tests then they are welcome to do so in specific threads about that subject.

All opinions on sound quality - whether they come from someone completely new to our hobby or from someone with many years of experience - are welcomed and encouraged. With this in mind, we'd like to see our community, hobby, and passion grow. Have fun.

--------------------
Stephen Mejias
Stereophile"

Så kan det också låta.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2006/09/15 :  21:36:22  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
marens

quote:
Jag tycker det är lättare att veta hur man ska förhålla sig till andra när de säger precis vad de tycker.


Javisst, så länge det handlar om åsikter, vad folk tycker är ju alltid intressant, men åsikten är personlig och okränkbar.


Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.



Edited by - PG Jeppsson on 2006/09/15 21:52:44
Go to Top of Page

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:20:55  Show Profile Send mayro a Private Message


exakt det du kopierade in här ovan Bernt föreslog jag att man väl kunde fundera på att införa här för rätt länge sedan efter jag läste detta själv....

En mycket bra regel anser jag..

Hmm. Va ja ot nu.... Inte helt tror jag..eller hoppas jag..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:21:56  Show Profile Send Lech a Private Message
Så kan det låta ( Peter Harrysson ??? )

Reply Quote Favorites Contact lech:
I will try to live up to your expectations.

BR

LECH



As you well know, the only expectation that is important is YOUR opinion. You know what you like and I think your opinion is expert in its own right. I happen to agree with it too

As others have said above, just enjoy the music and tweak later. Your gear is in a league of its own. Enjoy your favorite music -- and I hope the recordings are up it. The Klipschorn is terribly revealing of compressed recordings and shortcuts in the amp chain (you need not worry there).

If you're ever in the USA, you'll have a great network of Klipsch friends to visit!




--------------------------------------------------------------------------------
http://users.adelphia.net/~chris.robinson3/index.htm

"My nostrils flared at the scent of his perfume: Pyramid Patchouli. There was only one joker in L.A. sensitive enough to wear *that* scent...and I had to find out who he was!"
- Nick hot on the scent of Rocky Rococo - Nick Danger, Third Eye -

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:24:32  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag har tyckt se en tendens bland många att allt skall sönder analyseras och sedan får man en konstig rigid och fyrkantig åsikt som man inte skall rubba på. Man börjar ana någon någon form av det engelska fenomenet upper stiff lips här, hela svenska samhället är på väg ditåt.

Nä jag tycker att det är dags att man lägger vinn om att få en skön avslappnad stil istället för livet är för kort att slösas bort på onödigt korkade bagateller.

Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/15 :  22:36:13  Show Profile Send Lech a Private Message
Instämmer
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

kaffekoppen
Semesterfirare

1415 Posts

Posted - 2006/09/16 :  01:43:00  Show Profile Send kaffekoppen a Private Message
Jag har ju varit med en stund innan det blev forum, på den tiden all kommunikation sköttes med hjälp av epostlistor, av vilka ett antal fortfarande lever. Det intressanta är att de alla bygger på att man hjälper varandra, och där kritik ges i konstruktivt syfte. Kritiken tas också emot på et konstruktivt sätt. Det är faktiskt förvånande hur mycket pajkastning vi använder oss av på svenska forum för att pinka revir eller för den egna stolthetens skull. Det leder sällan till mer kunskap eller förståelse.

Ordförande LTS- bättre och informativare hemsida utlovas!
Jämför alltid själv - ingen annan har dina öron!
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/16 :  08:15:19  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Lech:

Som man ropar får man svar heter det.

Inte så svårt att hitta meningsfränder därute om man nu inte vill lyssna på "döda saker" som säkringar kablar och kontakter. Funkar även inom Sverige. Både på detta forum och alla andra forum som rullar i landet.

Passar inte detta bättre under "övrigt"?

Apropå att bidra med positiva saker

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/16 :  08:55:51  Show Profile Send Lech a Private Message
Hifi Consult
Det är säkert lättare att hitta meningsfränder uti i världen nu mer.
Min bästa meningsfränd var Olle Mårtensson , Och Jag saknar hans integritet ,passion, empati och kunskap. Men också hans värme.
Tycker Hifi Consult ska reflektera... Ni blir snart ett nytt "Ljud och Bild" som en gång startade på 50 talet Hvitfeldsplatsen radio/TV i Göteborg.

Topicen passar kanske någon annan stans med det får moderatorerna avgöra

MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/16 :  09:41:42  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Vi har ingen TV eller bild kvar sedan 2 år, sortimentet är mer renodlat mot bättre 2-kanal hifi, vi bygger ut ett rum till på 40 kvadrat för att all fin hifi skall kunna presenteras på ett kvalitetsmässigt bättre sätt. "Ljud & Bild"??

Jag saknar också Olle.

En diskussion om forumets moderering och stämning relativt andra forums stämning och moderering tycker jag oavsett hör hemma under "övrigt" snarare än "Hifi", no big deal?

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/16 :  10:20:42  Show Profile Send Lech a Private Message
HIFI consult
Topicen får flyttas vart F.. som helst.Fakta kvatstår.
( moderatorer help.)

Det gläder mig dock att du saknar Olle som jag gör.
Det är från honom i största delen mina pryttlar kommer.Han hade förmågan att se till att att bli bra, vi skruvade ihop pryttlarna hemma hos mig och han gick inte förrän han och jag var nöjda.


Mina Horn stod länge i Alingsås innan dom hittade hem efter villovägar.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2006/09/16 :  10:29:50  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Flyttat till off topic då tråden handlar om hur diskussionerna förs här på forumet, inte om Hifi.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/16 :  10:44:53  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Lech:

Låter ju bra detta

En stor del av min tid går åt till att ligga på golvet och skruva hos hifikunders system

Hör av dig så skall jag gärna krypa på ditt golv

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Lech
Member

1353 Posts

Posted - 2006/09/16 :  10:59:24  Show Profile Send Lech a Private Message
Håller med Hifi Consult < Övrigt´> gäller för tråden
Moderator please help to move.
MVH
Lech

Analog,purist,fanatiker
Allt var inte bättre förr,men det mesta.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000