HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Datorproblem, nätverk, PC-Mac.... HJÄLP!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/14 :  20:17:23  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Hej!

Vi bor på landet, har ADSL som funkar OK när jag kör min mac.

Min sambo har en PC, jag har en Mac. På skrivbordet ligge det en pryl som heter Netgear router (har ingen installationsskiva kvar om den nu ingick då jag köpte den...), det hela skall kopplas upp mot ett Zyxel ADSL-modem innan det går ut på telelinjen. Nu behöver vi hjälp av någon som vet hur detta fungerar i praktiken.

Denna någon behöver infinna sig rent fysiskt och få till det hela på plats, fjärrdirigering eller goda råd över nätet har jag inte tid med.

Middag, gott kaffe, lyssning samt ersättning utlovas. Det är såklart också bråttom, före den 25:e behöver PC:n in på linan för att räkningar etc skall kunna betalas...

Tacksam för svar som det brukar heta

Orten är Alingsås kommun

mvh

sladd

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2006/09/14 20:18:52

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/16 :  16:39:38  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hmm, 55 har läst, ingen har anmält sig...

Bara kaffet är värt besväret kom igen nu!

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2006/09/16 :  16:45:34  Show Profile Send f95toli a Private Message
Saken är den att det faktiskt är rätt lätt att fix själv. Allt man behöver göra är koppla ihop alltd (dator->router->modem) och sedan surfa in på routerns hemsida (addressen står i manualen) och köra en "wizard".
Både Windows och OSX auto-konfigurerar sig själv så inställningarna där ska du inte behöva röra.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000