Ska väl snart koppla upp nya byggena, som kommer drivas rent tri-ampat...(inga passiva komponenter alls i vägen)
Men det blir ju en del sladd som skall dras från slutsteg till hgtlåda.
Önskar härmed lite tips på hur man smidigt och bra kan lösa denna fråga..dvs. undvika ormbo-spagetti-fenomenet.
-> Jag behöver nog inga tips på "bästa" kabeln och jag vill absolut inte starta debatt om vilket kabel som är bäst(görs vänligen i annan tråd).
, men finns det någon trevlig 6 polig variant som inte kostar skjortan (max 100:-/m) så är ju det en kanonlösning. Även DIY-varianter som löser problemet är varmt välkomna. På högtalarsidan kommer det vara lödda bananer(guld) som terminering.
- Det finns inget problem som är större än lösningen..
Jag quad ampar med EKK 4*1,5mm2. Jag använder 6st kablar/sida, att dra en strumpa över dessa skulle inte gå. Fördelen med EKK är priset och att den låter ok. Tror dock att jag kommer byta till något mer behändigt.
jag tänkte så här: 3 ledningar separat som binds ihop på olika ställen med hjälp av krypslang. Dra på en strumpa finns på bla bejoken. sen krympslang i ändarna och fläta kablarna som syns och tillslut på med röd och svart krympslang på respektive kabel som sicker ut ur strumpan. rekommenderas att göra svart röd innan strumpan åker på så man gör ett snyggt avslut med krymslangen som stänger strumpan. Om du skall ha bananer på löda på dessa innan krympslangen åker på.
.....Med reservation för subjektivitet och stavfel