Nu kommer ytterligar en sån där lat/dum fråga men jag blir inte riktigt klok på vad som är fel eller ej? Jag håller på med en GGP så att vi kan få lite mysbelysning i höstmörkret och sen ville jag pova ngt rörbygge. Nåja, nog om motiven.
Frid och fröjd, 200V och -200V funkar fint men jag får inte fram 75VDC på de ställen som skissen visar utan 200V på dessa ställen. R4 är helt ok, visar på sina 30Kohm. annars verkar allt vara i sin ordning. Har inte provat med rören inkopplade eller med hela kretsen ihopkopplad. Glöden är testad separat och funkade finfint.
Vad gör jag fel??? Snälla rörgudar, och ni andra förståndiga människor ge mig ett gott skratt för det här är säkert enkelt.
OK, tack för svaren. Skall koppla in rören och göra klart under veckan så får vi se. Men det är första rörbygget så... Bävar för nästa DIY proj, huset.... Men det är ett annat forum!
Efter div. problem med rosa och vitt så blev det klart idag och den har spelat sina första toner. Lät utmärkt den timmen som den gick med iPoden som källa. Mätte 72.1V på de ställen som jag inte förstod först varför det inte funkade.