Mina är Songs From Distant Earth Tubular Bells II Amarok
Det jag "stör" mig på med MO är att han ofta väljer att inte utveckla intressanta teman utan raskt rusar vidare till något nytt och att han pga det missar att bygga upp lite sköna moods. Sedan tycker jag avslutningen på både SFDE och TB2 bryter av förmycket jämfört med spåret precis innan och det ger mig lite dålig eftersmak så ibland programerar jag helt enkelt bort dem vid avlyssning.
MO's senare verk Voyager och TB3 är lite mer softa och enhetliga men inte lika roliga.
mina: Islands, Five miles out och Earth moving. va får snubben allt ifrån? Andra artister tycker det är kreativt när dom byter stil var tredje skiva. MO byter konsept ibland flera gånger i samma låt.
Ljudnörd med rötterna i Jönköping men pluggar nu akustik i Göteborg.
Det är väl det som är lite hans koncept...variation av så många instrument som möjligt.
Tänk på hur han byggde upp Tubular Bells...Han satte en tejpbit på inspelnings-anordningen och därmed kunde spela in fler gånger på samma inspelade spår,genialiskt!
Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt... -->Mitt system EoJeud - A better snack!