HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 Gondul MkII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/09/02 :  19:53:15  Show Profile Send Gebex a Private Message
Den omtalade Svenska Mulitformatspelaren Gondul från Bladelius har nu kommit ut i en ny version.

Den säljs som MkII utomlands men jag har inte sett någon information om den i Sverige ännu.

Tydligen så är det en hel del förändringar som man gjort på spelaren. Bl.a. så har man gjort om volymkontrollen helt eller i stora delar. De kommentarer jag hört om ljudet gör att jag uppfattar det som ett rejält lyft mot den tidigare versionen av Gondulen.

Edited by - Gebex on 2006/09/02 19:54:37

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/09/02 :  21:29:59  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

jovisst, nya Gondul spelar på ordentligt. Det är den som ingår i Swedish Statement och den presenterades på CES i Las Vegas tidigare i år.




Mer om Swedish statement och nya Gondul: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46839


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/09/02 :  21:51:38  Show Profile Send Gebex a Private Message
Det hade jag missat.

Det skall kunna gå att uppgradera MkI till MkII. Jag vet dock inte vad priset är för en sådan uppgradering.

Jag hoppas att vi får veta mer om detta på Arken.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/02 :  22:02:40  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

Hej!

De Gondul som sålts hittills är 5-kanaliga maskiner med videokort, de har varit döpta till Gondul 1, 2 respektive 3.

Någon 2-kanalig "Mk1" har aldrig funnits och vi har ännu inte tagit ställning till hur man skall kunna byta in och upp och uppgradera och alla varianter som finns

Priset kommer att spikas innan Arkenmässan, dvs nu i veckan, vi återkommer i ämnet.

Den LÅTER dock sagolikt, har haft nöjet att spela in den

mvh

.

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/09/02 :  22:07:13  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message

HiFi Consult, jag uppfattade det som att gebex undrade över uppgraderingen av flerkanalsmaskinen som skedde i våras... Gebex, missförstod jag dig


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2006/09/02 :  22:58:59  Show Profile Send Gebex a Private Message
Det stämmer att det är flerkanalsmaskinen som jag menar.

Som jag har förstått det så skulle en befintlig Gondul kunna uppgraderas till en MkII utan att man behöver byta ut hela maskinen.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2006/09/03 :  12:41:50  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message

De maskiner som presenteras "ute i världen" är ibland helt nya saker på gränsen till färdiga. Det är roligt med uppmärksamhet och intresse för Bladelius produkter men ibland skapar all info en ganska rörig situation Framförallt förleds man som konsument att tro att saker är färdiga och finns för beställning innan så är fallet.

Vi har möte med Micke Bladelius nu på Tisdag och får info om programmet, nyheter, ev nya plattformar för de olika Gondulmaskinerna och uppgraderingsmöjligheterna för dessa.

Ni kan lita på helt och fullt att om det finnns nyheter och möjlighet att uppgradera så kommer Hificonsult att berätta om samt ange priser för det.

Vi återkommer i ämnet

mvh

.


www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000