HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Då var man sub-ägare då!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2006/08/31 :  17:22:04  Show Profile Send OcA a Private Message
Slog till på en demo REL Stampede till mina PMC att komplettera lite i botten med. Efter livlig diskussion i en annan tråd verkade det som REL hade den bästa lösningen för integration med huvudhögtalarna.

Ref. Audio hade tack och lov ett demo ex av ovan nämnda sub för 6990 och min budget var exakt 7000:- så man får anse sig rätt nöjd!

T.o.m lönn-fanér på den - succe!

Återkommer med recension när jag fått burken, hoppas att den fun kar bättre än den Audiovector jag provade i förra veckan som saknade lite rapphet och torrhet.

Ska bli riktigt kul att prova även om jag motstrider alla regler och köper både osett och olyssnat! Desto större nöje och överraskning säg!


Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!

j0akim
Member

1387 Posts

Posted - 2006/08/31 :  17:37:00  Show Profile  Visit j0akim's Homepage Send j0akim a Private Message
Grattis! :)
jag är själv ägare till en Velodyne SPL-800R.

Oppo BDP-93>Mac Air/Imac>Bladelius DAC->Onkyo PR-SC5507->Nuforce MCH-3SE-C7->Nordost Baldur->Martin Logan Spire, Martin Logan Theater-i, 4*SVS SSS02, SVS AS-EQ1->2*SVS PC13-Ultra DSP

Imac->Apogee Duet->Denon AH-D7000 Lawton mod
Mitt galleri
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/08/31 :  18:34:47  Show Profile Send Musse80 a Private Message
Grattis till ett mycket bra val! Återkom med en lyssningsrapport när du har hunnit lyssna in dig lite...

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/09/01 :  08:09:16  Show Profile Send Vox a Private Message
Du skulle bytt till PMC FB1+ så hade du inte behövt skaffa någon sub.

"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2006/09/01 :  08:18:29  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Vi väntar med spänning på en recension, lycka till med inställningen och tag lite tid på dig med det!

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2006/09/01 :  10:31:46  Show Profile Send OcA a Private Message
Haha! Håller med, men merkostnaden blev lite mycket om jag skulle sälja mina GB1...

Tror att detta kan bli riktigt bra dock! Gillar ju PMC soundet, men vill bara fylla ut lite i botten där GB1 rullar av...

Recension kommer!

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Calle G
Member

521 Posts

Posted - 2006/09/08 :  22:37:11  Show Profile Send Calle G a Private Message
Såg i annan tråd att du gillade din REL... kul att höra, även om det inte var oväntat :)
Go to Top of Page

OcA
Member

2184 Posts

Posted - 2006/09/09 :  11:27:52  Show Profile Send OcA a Private Message
Japp! Den är helt makalös faktiskt! Att det kan komma sådan brottarbas ur den lådan som är stor som en skaplig blomkruka är helt otroligt... Smäller på mer än vad Audiovectors 10" med 350 watts stärk gör... Jösses vad de kan bygga subbar de där grabbarna...

Dator -> Sony TA9000ES -> Mackie M1400x2 -> JBL! LS60 + dubbla tappade horn = konsert hemma!
Go to Top of Page

Musse80
Member

460 Posts

Posted - 2006/09/09 :  13:28:20  Show Profile Send Musse80 a Private Message
quote:
Jösses vad de kan bygga subbar de där grabbarna...


Japp! REL gör mycket bra produkter och Stampede är en av deras mest lyckade.

A wolf in a sheep´s clothing...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000