HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Separat matning inkopplad
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Vox
fd. Eric V-ås

3656 Posts

Posted - 2006/08/27 :  22:34:31  Show Profile Send Vox a Private Message
Har i dag lagt ett par timmar och någon hundralapp på att lägga en separat matning från elcentralen till "musikapparaterna".

I väntan på planerad tillbyggnad innehållande bl.a. ett separat musikrum blev det nu EKK 3x2.5 matat från 16A MCB.

Maken till välinvesterad tid och pengar finns någon inte. Basen gräver djupare, mellanregistret blev bättre och det blev en mycket tydligare separation mellan instrumenten mm.

Har ni möjlighet att testa med en separat matning tycker jag att ni skall göra det.

I vårt hus, byggt i mitten på förra seklet (1951 ), har vi fortfarande kvar en hel del "originalel". Dvs gamla installationer som nästan är kopplade lite hur som helst och med väldigt få säkringar vilket medför att div apparatur matas gemensamt.

Har dock helt ny elinstallation i källaren och det var därifrån jag drog upp en matning på drygt 2 meter.

Nästa steg blir att införskaffa en bra nätlist så jag slipper så många skarvar.



"Om Gud ville att vi skulle lyssna på fler kanaler än 2 skulle han gett oss fler öron"

levande
200.000-klubben

2054 Posts

Posted - 2006/08/27 :  22:42:26  Show Profile  Visit levande's Homepage Send levande a Private Message
Bra jobbat!!

Min anläggning
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=41668
Go to Top of Page

rannagarden
Reportage-Harry 2006

4161 Posts

Posted - 2006/08/28 :  06:16:06  Show Profile  Visit rannagarden's Homepage Send rannagarden a Private Message
Bara att konstatera att det är väl spenderade slantar att slippa dela tråd med annat till musik-anläggningen. Gott!

/M
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2006/08/28 :  08:58:20  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Kul!
Är på gång att göra samma även jag.
Verkar var värt jobbet....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000