HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nytt system med NAD320BEE som utgångspunkt
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jarfalk
Member

58 Posts

Posted - 2006/08/27 :  03:40:14  Show Profile  Visit Jarfalk's Homepage Send Jarfalk a Private Message
Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med en uppdatering av systemet. Ett 2.0-system för lika delar musik och film. Ett system jag tänkte behålla förstärkaren ifrån. NAD 320BEE står med andra ord som utgångspunkt för det nya.

Tillsammans med NAD:n har jag hittills kört två golvhögtalare – något jag tänkte fortsätta med. Rent möbelmässigt gillar jag golvhögtalare framför andra. I jakten på den nya eran har jag fastnat på Dali Suite 1.7. Körsbärsvarianten behagar mina ögon samt ljuder behagligt. Någon som rekommenderar andra högtalare i samma prisklass?

Jag har sett på en del bilder här och på minhembio att folk har valt att koppla slutsteg till min NAD (320BEE) – detta trots att systemet i mina ögon borde kunna drivas av naden självt – varför? Om ni var jag när hade det blivit aktuellt för mig(er) att handla en effektförstärkare åt naden?

Vidare är jag lite sugen på att gå från 2.0 till 2.1 – en subbas som gav lite extra must till pangpang-rullarna vore kanske inte så dumt. Här skulle jag behöva hjälp från scratch. Vad är bra, vad är för bra, vad är dåligt? Aktiv, passiv?

/Tack på förhand, Janne

Mc Square
Member

3723 Posts

Posted - 2006/08/27 :  10:26:12  Show Profile  Visit Mc Square's Homepage Send Mc Square a Private Message
Min polare använder en Nad T753 tillsammans en 320.
320:an används till Bi-ampingen.

Aktiv sub tycker jag e bättre,men det finns många bra.

Dali passar utmärkt med NAD enligt min uppfattning förresten,
vissa säger att man SKA ha Dali om man har NAD...Men dem representerar inte jag.

Som audiofil får du inte dra dig för att göra sånt som kan vara livsfarligt...
-->Mitt system
EoJeud - A better snack!

"220 volt för att det kittlar så skönt"
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2006/08/27 :  15:13:24  Show Profile Send Blue a Private Message
Om du ska ha systemet till både musik och film låter det ju som att du ska ha en hygglig DVD-spelare som källa, typ någon Pioneer för ett par-tre tusingar eller liknande (i liknande klass som stärkaren). Och så det mesta av pengarna på ett par schyssta stativare och en sub, B&W:s 600-serie kanske?

: )

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Jarfalk
Member

58 Posts

Posted - 2006/08/27 :  17:09:25  Show Profile  Visit Jarfalk's Homepage Send Jarfalk a Private Message
Källan kommer att vara Soundblaster X-Fi Elite Pro. Planen är att kunna köra både DVD och CD nästan helt utan rörliga delar.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000