Jag skulle behöva lite hjälp med en uppdatering av systemet. Ett 2.0-system för lika delar musik och film. Ett system jag tänkte behålla förstärkaren ifrån. NAD 320BEE står med andra ord som utgångspunkt för det nya.
Tillsammans med NAD:n har jag hittills kört två golvhögtalare – något jag tänkte fortsätta med. Rent möbelmässigt gillar jag golvhögtalare framför andra. I jakten på den nya eran har jag fastnat på Dali Suite 1.7. Körsbärsvarianten behagar mina ögon samt ljuder behagligt. Någon som rekommenderar andra högtalare i samma prisklass?
Jag har sett på en del bilder här och på minhembio att folk har valt att koppla slutsteg till min NAD (320BEE) – detta trots att systemet i mina ögon borde kunna drivas av naden självt – varför? Om ni var jag när hade det blivit aktuellt för mig(er) att handla en effektförstärkare åt naden?
Vidare är jag lite sugen på att gå från 2.0 till 2.1 – en subbas som gav lite extra must till pangpang-rullarna vore kanske inte så dumt. Här skulle jag behöva hjälp från scratch. Vad är bra, vad är för bra, vad är dåligt? Aktiv, passiv?
Om du ska ha systemet till både musik och film låter det ju som att du ska ha en hygglig DVD-spelare som källa, typ någon Pioneer för ett par-tre tusingar eller liknande (i liknande klass som stärkaren). Och så det mesta av pengarna på ett par schyssta stativare och en sub, B&W:s 600-serie kanske?