HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Reparera Vincent?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

stensth
Member

56 Posts

Posted - 2006/08/22 :  21:27:13  Show Profile Send stensth a Private Message
Har ett Vincent Sp-991 steg nu som har fått för sig att ge upp lite grann...

När jag startar upp steget så precis efter att det har slått till, nu som har sådana här steg vet att det dröjer några sekunder från det att du slagit på on/off-knappen tills det "knäpper" till så får jag ut en väldigt hög signal till högtalaren och den bara "brummar"...

Någon som kan tänka sig ha ett humm om vad som är fel med den?
Kollade säkringen nyss, den var hel.
Vart finns det bra folk som kan laga den om jag inte hittar felet själv?

Detta uppstog efter en flytt av stegen inför en omplacering. Fungerade fint innan det.

mayro
Lämnat på egen begäran

10984 Posts

Posted - 2006/08/22 :  21:31:37  Show Profile Send mayro a Private Message

låter onekligen som någon felkoppling det där. Eftersom det fungerade före flyttningen.. Eller har någon sladd skadats under omändringen... Jag skulle börja med att koppla in enbart högtalarna UTAN övriga sladdar och höra OM det vart fel även då. Då vet du att steget är helt om det är tyst. Sedan kolla vidare i kjedjan..

Driver Mayros hifidagis
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:06:51  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Tobbe har helt rätt , uteslut alla kablar o annan elektronik så du är 100 på att det är steget som busar.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

stensth
Member

56 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:22:35  Show Profile Send stensth a Private Message
Får kolla det i morgon då... Saken är den att jag har bytt signalkabel till en annan och även högtalare... Testade med en förstärkare förut, inget fel på kabel eller högtalare. Så det är det inte i alla fall... Men får ta det i morgon så man inte stör grannfolket!!
Go to Top of Page

miaber
Member

1345 Posts

Posted - 2006/08/22 :  22:28:50  Show Profile  Visit miaber's Homepage Send miaber a Private Message
En icke märkesbunden verkstad finns i dom flesta städer. Men försök att ta "referenser" eller en erkänt bra verkstad. Det finns säkert sådana som vill sko sig på ett mindre seriöst sätt.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=50098
Go to Top of Page

Micke
Member

103 Posts

Posted - 2006/08/22 :  23:12:57  Show Profile Send Micke a Private Message
Om det är den äldre versionen av 991:an du har, så har jag för mig det finns en "ground switch" på baksidan av steget. Du har inte bara råkat komma åt den vid flytten?
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2006/08/23 :  00:24:04  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Kontakta en butik som säljer Vincent, dom kan säkert visa dig till en lämplig verkstad.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

stensth
Member

56 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:28:26  Show Profile Send stensth a Private Message
Var fel på signalkabeln... Så nu funkar det igen...
Go to Top of Page

B-200
fd. asimov66

4687 Posts

Posted - 2006/08/23 :  12:50:15  Show Profile Send B-200 a Private Message
jag personligen gillar sådana lösningar där man kan pusta ut efter en relativt lätt felsökning. Beroende på kabeln kan det bli en billig eller dyr upplevelse.

Grattis

.....Med reservation för subjektivitet och stavfel
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000