HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Jaha då var man kär igen.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

KentTomas
Member

198 Posts

Posted - 2006/08/20 :  16:56:32  Show Profile Send KentTomas a Private Message
Jaha då var man kär igen. Någon som lyssnat på denna skapelse eller vet vad den kan kosta? Det är en Airtangent som är konstruerade av Leif Häggmark.



Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2006/08/20 :  18:02:19  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message


Nej tyvärr. Armen har jag sett live, men inte lyssnat till. I övrigt har jag bara sett bilder.

Jag har hört två rykten runt airtangent som jag inte riktigt vet om man skall ta på allvar.
1. Produktionen av airtangent's produkter kanske skall starta igen.
2. Det är en ny ännu hårigare tonarm på gång...

Som sagt, jag vet inte hur mycket man skall tro på dessa ryktena, men det vore hejdlöst roligt om det blev fler aktiva skivspelartillverkare i Norden.


// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Go to Top of Page

calle_jr
Reportage-Harry 2006

3228 Posts

Posted - 2006/08/20 :  20:09:49  Show Profile  Visit calle_jr's Homepage Send calle_jr a Private Message

Makalös pjäs! Speciellt tonarmen imponerar. Iofs inte exceptionellt med luftlagrad tangentialarm, men denna var i en särklass. Pjäsen ser ut som en industrirobot, fast snygg

Man ser också som jag sett på vissa andra armar att den är styvast vid infästningen. Varför är de det Är det för att få bättre vrid- eller (i detta fall) sidostyvhet

Om man undrar vad den kostar har man inte råd X hundra tusen skulle jag tippa, och X är helt säkert minst 3.

Finns det inte någon "light-version"

It's okay. I wouldn't remember me either. - - - - - - - - - - - - - - Cover Art & ståpäls
Go to Top of Page

Ronnie_Ericsson
Medlem i AÖ

1035 Posts

Posted - 2006/08/20 :  20:39:22  Show Profile  Visit Ronnie_Ericsson's Homepage Send Ronnie_Ericsson a Private Message
Här är billighetsversionen ;-)



Nä. Inte samma företag, men man kan nästan tro att Airtangent har inspirerat en liiiten aning.
Tror den armen kostar omkring $500.

Tallriksnurrare är förstås en modifierad Lenco.

heavy like if you were pulling into your driveway only to witness the whole of the moon slowly crushing your house
Go to Top of Page

classe
Member

1625 Posts

Posted - 2006/08/20 :  23:08:46  Show Profile Send classe a Private Message
mmmm den va cool lenco med jacaranda

18 ska de va.
Go to Top of Page

Neon Park
Member

1013 Posts

Posted - 2006/08/21 :  08:34:33  Show Profile Send Neon Park a Private Message
Förut stod priserna på esoterisk-hifi.se hemsida jag vet inte om de står kvar.Verket runt 130 o armen 75 men ta priserna med en nypa salt
Mvh
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2006/08/21 :  08:48:56  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
KentTomas;
Priset för Häggmarks skapelse är följande;

AIRTANGENT
2001 turntable 130.000.-
2005 tonearm 115.000.-
2004 tonearm 75.000.-

Mvh
Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

KentTomas
Member

198 Posts

Posted - 2006/08/21 :  09:33:03  Show Profile Send KentTomas a Private Message
Tackar för informationen.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000