HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Diverse
 HiFi Off Topic - Fritt Forum
 Passioner utöver hifi?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

mayday
350.000-klubben

8338 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:20:56  Show Profile  Visit mayday's Homepage Send mayday a Private Message
Jag man brinna lika starkt för mer än en sak? Jag tror det, för i över 10 år...det närmar sig nog 12, har jag brunnit passionerat för rasen American Pitbull terrier(pitbull i folkmun)

Min sida om detwww.eponakennels.com

Har ni något som ni brinner starkt för utöver hifi?

DIY:are som håller på att dras ned i rör-träsket
Mayday DIY Blogg
http://maydaydiy.wordpress.com/

DasKapital
Member

614 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:28:49  Show Profile Send DasKapital a Private Message
Finans! Jag brinner verkligen för finans, som branch, som vetenskap, som livsstil...
Med lite tur så har det fallit sig så att jag nu arbetar i finansbranschen, vilket innebär att jag får arbeta med mitt intresse. Kul!

Ino Audio for life
Go to Top of Page

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2006/08/17 :  21:29:31  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Motorcyklar!!

Har hållt på i ett år o pillat med min Marauder men nu när den är färdig har jag tyvärr insett att tiden inte finns att åka

Kolla http://www.blocket.se/vi/8814122.htm?ca=14_s

Men det blir lite över till att köpa stereoprylar för

Patrik

Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660
Go to Top of Page

ockham
Member

395 Posts

Posted - 2006/08/17 :  22:08:08  Show Profile Send ockham a Private Message
det går i vågor för mig men fällknivar tycker jag är roligt + min fotografering, Jag har sakta börjat intressera mig för gamla mätsökarkameror men har inte hunnit samla så många än. Men en Nikon S har jag i alla fall

Numquam ponendo est pluritas sine necessitate.

Mitt System

Edited by - ockham on 2006/08/17 22:08:40
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2006/08/17 :  22:56:36  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message


Bild från www.ss.se foto: J Lindahl


Spårtrafik - särskilt i stan under men i synnerhet över markytan. Spårvagnar och därmed sammanhängande verksamhet skulle man också kunna skriva. Är därför spårvagnskonduktör på Djurgårdslinjen i Stockholm (www.ss.se)emellanåt.

/Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Edited by - Jörgen_G on 2006/08/18 12:23:31
Go to Top of Page

Fuling
DIY-Harry 2006, 200.000-klubben

7824 Posts

Posted - 2006/08/17 :  23:35:46  Show Profile Send Fuling a Private Message
Bodypiercing och tatuering. Har hela armarna tatuerade plus, få se nu, 10 piercings. Går som lärling på en studio, det är vansinnigt intressant!

"För mig påverkar inte priset kabelns elektriska egenskaper och därmed deras påverkan på ljudet"
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/17 :  23:41:02  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
saker som slingrar

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:29:52  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Jag har väl också en liten passion för bodymods, tatueringar och piercings...

Exhibitionist som man är...

I början såg det ut som när min dotter kladdat med kritorna



Någon timma senare...



Har en Ampalang också men den visar jag inte här...
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:38:37  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
tatueringar och piercings


Jag har båda men har hamnat lite i stiltje vilket inte är så konstigt då jag har haft dom i över 10 år.

Ampalang !
har en Frenum men den jäklen har rört på sig så den sitter sällan i.

Annars har jag i båda bröstvårtorna o i tungan jag hade en i ögonbrynet men den åkte ut.

Här ser man iaf 2 av mina hobbys


Edit
Stavvfell

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/08/18 00:49:43
Go to Top of Page

JonasY
Member

1019 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:40:56  Show Profile Send JonasY a Private Message
Datorer & bilar.

johan_björklund: Googla så får du reda på vad en ampalang är för något (jag visste inte var det var, och det är jag nästan glad för )

Music Streamer+ > Musical Fidelity A1 > Ino Audio pIP
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:49:04  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
jo jag vet vad det är jag skrev lite konstigt.
Frågetecknet ska vara ett ! istället.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:49:25  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Brötsvårtan har jag haft i 6 år och Ampalangen i 2, tatueringen började jag med för ca 1,5 år sedan och är väl klar lagom till år 2010 verkar det som.

Mkt vill ha mer...

Edit: Tänkte först gjort en Prins Albert men tänkte att ska man ändå göra nåt där kan man ju göra nåt rejält och då vart det bara Ampalang och Apadravya att välja på.

Edited by - Ampalang on 2006/08/18 00:51:58
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:52:47  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
Det enda jag har gjort är att vidga dom , tungan är den jag har jobbat mest med där är jag uppe i 5,5 mm målet är 10 men jag har inte bråttom.

Dom i bröstvårtorna ville jag vidga men vågade inte då dom sitter i själva vårtan inte lite bakom som är normalt.

Har vi dödat tråden nu tro ?

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  00:54:35  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Tänkte först gjort en Prins Albert men tänkte att ska man ändå göra nåt där kan man ju göra nåt rejält och då vart det bara Ampalang och Apadravya att välja på


Det som hindrade mig från en Albert var att 2 polare fick ganska stora problem , då känns inte Ampalang speciellt säkert heller
Så jag fegade där , men smärtmässigt har bröstvårtorna varit värst

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:03:35  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Hmm...Jag får nog säga att Ampalangen gjorde ondast av mina två piercings, bröstvårtan skulle jag ju göra om vilken dag som helst utan problem.
Jag var nog inte riktigt beredd på hur mkt smärta det skulle vara att köra en nål genom *******, det tog nästan 15 sek att komma igenom jue så det är en utdragen procedur.
En erfarenhet rikare kan man ju säga.

Pratar vi smärta över en längre tid får nog tatueringen över revbenen ta första platsen, fortfarande jobbigt att bara tänka på det. Undrar om andra sidan gör lika ont?

Edit: Jo jag är intresserad av nordisk mytologi också om någon nu missade det.

Edited by - Ampalang on 2006/08/18 01:12:31
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:10:15  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
15 sek !?

Ujujujuj , då hinner man med en massa fula ord Vårterna tog ungefär 2-3 sek på mig vilket var 5 förmycket.

Jag har en större Tribial på ena benet , från knät ner till foten. På dom bitar som ska vara känsliga så kittlade det mest.

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:14:58  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Det hinns inte med några fula ord alls kan tilläggas, det gör liksom för ont för sådant.

Det handlar mest om att försöka överleva...

Du kan ju alltid gå ner till närmaste piercare och be dem sticka en nål i så får du känna, du behöver ju inte sätta i nåt smycke menar jag...
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:16:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Det enda jag har gjort är att vidga dom , tungan är den jag har jobbat mest med där är jag uppe i 5,5 mm målet är 10 men jag har inte bråttom.

Dom i bröstvårtorna ville jag vidga men vågade inte då dom sitter i själva vårtan inte lite bakom som är normalt.

Har vi dödat tråden nu tro ?


Klart mer info än jag behövde veta i många av inläggen!!!
Jag spydde iaf så fort google fick upp träffen..

Det finns väl en tråd om olika "nålhobbies" skulle inte inläggen passa lite bättre där ?!



Personligen så håller jag mig lite mer till "Svensson" saker.
* Sällskapsspel

och givetvis FIKA

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:26:28  Show Profile Send BosseBula a Private Message
Haha Zalve!

Jag kör naturell, inga modifieringar på något sätt, inga hål, inga tattoos. Men det är jag. Har inget emot folk som är av annan inställning till detta.

Passioner.. Anime (japansk tecknat) är väl en. Aktier likaså, även om det inte går så bra just nu...

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:28:39  Show Profile  Visit johan.björklund's Homepage Send johan.björklund a Private Message
quote:
Du kan ju alltid gå ner till närmaste piercare och be dem sticka en nål i så får du känna, du behöver ju inte sätta i nåt smycke menar jag...


Nja...........

Bosse

Alla är vi som vi är

>musik förmedlingen<
Medlem av det Skånska välljuds sällskapet eoJEUD

Edited by - johan.björklund on 2006/08/18 01:29:44
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:32:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Du kan ju alltid gå ner till närmaste piercare och be dem sticka en nål i så får du känna, du behöver ju inte sätta i nåt smycke menar jag...


Och varför skulle man vilja det ????

Får se om det kommer andra medlemar med andra passioner...

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:35:49  Show Profile Send BosseBula a Private Message
björklund: Och det är väl tur de! F*n va tråkigt om alla hade varit likadana. Jag är rätt mycket svensson på många sätt, stort företag, volvo, sambo osv.. Men jag är lite unik ändå iaf, på några sätt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

Ampalang
fd. drbob

1136 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:45:43  Show Profile Send Ampalang a Private Message
Tror nog Zalve ska vara glad ändå, mitt andra större intresse är inte ens tillräckligt rumsrent för att nämnas på detta forum...

Jag har även ett stort intresse i det skrivna ordet, posesi, dikter, afforismer, haiku mm.

Jag har inte gåvan att skriva själv men ändå förmågan att uppskatta.

Favoritdikten just nu är heter Alla talar danska

jag vet att det är du som
rör upp det
andas djupt nog och
det beror inte alls på
de där ynka milen och
pissbron
för även om vi ter oss lika
så är vi båda människor på eget vis
liksom skyddslösa
som små vettlösa råttor


närmare

nära



bara rakt in
som en dansk skalle
så stort att det måste
viskas fram:
jeg elsker dig som bare fanden man
Go to Top of Page

BosseBula
Klubbmästare eoJeud, 100.000-klubben

3057 Posts

Posted - 2006/08/18 :  01:59:24  Show Profile Send BosseBula a Private Message
drbob: Nyfiken som jag är så... Så undrar man ju vad det andra intresset är.

Glömde en annan passion, våra katter! 2 vita norska skogskatter och en svart-grå-vit blandning av bondkatt och norsk skogskatt.

Klubbmästare eoJeud - Kontakta mig eller Anton om ni vill bli medlemmar
Min medlemstråd
Go to Top of Page

ohmega
Member

4651 Posts

Posted - 2006/08/18 :  03:04:59  Show Profile Send ohmega a Private Message
Tja...elektronik överhuvudtaget..men det finns ju nischer som känns mer intressanta än andra....robotar .

Min fosterfar jobbade som SO-lärare på högstadiet, så intresse för historia å religon å politik har jag nog till viss del snappat upp den vägen. Dessutom så hade vi en kennel som födde upp rasen "Welsh spinger spaniel" - så hundar har man ju ett starkt intresse för.

Medlem i klubbstugan SVAVEL - "Vi kör så det ryker"
Mitt Hifi-intresse är ingen prylhobby - det är en materialsport :) Anläggning: DVD-Denver + Naim Nait2 + Epos ES11 OCH FT-1600 MkII + 200 CD-skivor
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2006/08/18 :  03:37:22  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Just nu och de senaste 2 åren har det handlat om hälsa för mig. Det är faktiskt min enda passion just nu, hifi har fallit i glömska. Träna, äta rätt, lägga på muskler är min hobby nu.
En gång i mitt liv vill jag vara riktigt rippad.

Jag funderar på en tatuering. Den cirkeln som är indelad i 4 bitar och färgad svart och orange som sitter på crash test dummies vill jag ha på armen. Det måste vara unikt.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000